Promovare a produselor tradiționale și artizanale românești

7 aprilie 2017

Novacul afumat din Țara Bârsei de la Doripesco - Indicație Geografică Protejată

Novacul afumat din Țara Bârsei de la Doripesco - Indicație Geografică Protejată

novac

Produs: Novacum afumat din Tara Barsei (IGP) si Zacusca din peste cu couperci
Denumire: Doripesco
Familia: Crizbasan
Localitate: Halchiu, Brasov
Traditie din 1995

"In armonie cu natura"

1 aprilie 2017

Salam de Sibiu de la Agricola Bacau - Indicație Geografică Protejată

Salam de Sibiu de la Agricola Bacau - Indicație Geografică Protejată

salam sibiu


Produs: Salam de Sibiu crud-uscat din carne de porc cu mucegai nobil

Producător: Salbac Dry Salami, Agricola

Localitate: Bacau
Traditie: din 1976


"Agricola, creator de poftă"


Cantitate: aprox 470 g
Ingrediente: carne de porc, slanina, condimente naturale, sare, zaharuri, antioxidant (acid ascorbic), conservant (nitrit de sodiu). Membrana artificiala necomestibila.
Valori nutritionale/100 g: grasimi 39.95 g, glucide 1.7 g, proteine 24.81 g, valoare energetica 480.22 kcal.

25 martie 2017

Iaurtul de capră Artesana

Iaurtul de capră Artesana

artesana


Produs: Iaurt de capră bifidus
Producator: Artesana 

Localitate: Tecuci, Galați

Traditie: din 2012


"Arta branzeturilor naturale si sanatoase"

21 martie 2017

Uleiul presat la rece Luna Solai - traditie din 2011

Uleiul presat la rece Luna Solai - traditie din 2011

luna solai

Produs: Ulei presat la rece
Denumire: Luna Solai

Producator: Taf Presoil
Familia: Tulai
Localitate: Luncani, Cluj
Traditie: din 2011


"Asortat stilului tău de viață sănătos"

     Uleiul presat la rece de la Luna a fost primul produs comandat de catre noi dupa ce am dat curs proiectului "La Onuca", care isi propune si el, tot "la rece", sa aduca o critica pozitiva sau negativa, amatoriala, simpla, pe piata atat de firava, tanara si imatura a produselor locale traditionale, bio si artizanale. Te vom ajuta sa descoperi branzeturi, dulceturi, gemuri, siropuri, carnati, miere, mustar, produse din peste, produse de panificatie, lactate, pe scurt tot ce este cel mai necesar, practic si accesibil in casa unei familii.

     "Povestea uleiurilor noastre a inceput, in 1998, intr-un sat din campia transilvaniei, Luna, nume de la care se inspira brandul produsului, dintr-o nevoie de procesare locala a semintelor de floarea soarelui pentru consumul familiilor agricultorilor din zona."

     Asadar, din marea varietate de uleiuri presate la rece noi am ales cel din floarea soarelui, cu si fara condimente (piper, ardei iute, cimbru), respectiv ulei de nuca. Ulei de floarea soarelui, sau "oloi de ruje" cum ii mai spune Onuca :) care ii aduce aminte de cel facut de bunici la nana "Ruje Mercii", sau la moara la "Tarzan" :) . In copilarie erau cei mai fericiti cand aveau seminte si mergeau sa faca ulei, iar Onuca e si acum in extaz cand rontaie si sparge seminte. Gama completa oferita de Luna Solai mai cuprinde uleiul presat la rece din seminte de dovleacseminte de in brun, rapitacanepa.


Cantitate: 250 ml.
Ingrediente: ulei de floarea-soarelui obtinut prin presare la rece, cu cimbru, piper si ardei iute. Contine vitamina A, D, E.
Valori nutritionale/100 g: grasimi 99.9 g, din care acizi grasi saturati 10.71 g, acizi grasi mononesaturati 19.83 g, acizi grasi polinesaturati 69.46 g, proteine 0 g, fibre 0 g, sare 0 g, valoare energetica 899.91 kcal.


Cantitate: 250 ml.
Ingrediente: ulei de nuca obtinut prin presare la rece.
Valori nutritionale/ 100 g: grasimi 99.87 g, din care acizi grasi saturati 9 g, acizi grasi mononesaturati 17.64 g, acizi grasi polinesaturati 73.23 g, proteine 0 g, valoare energetica 897 kcal.

     "Uleiul de nuca presat la rece se deosebeste prin gust, aroma si culoare specifica. Este bogat in acizi grasi polinesaturati Omega 3 si 9. Uleiul presat la rece este un produs obtinut prin zdrobirea semintelor oleaginoase si presarea lor fara ca ele sa fie supuse unor procese termice sau chimice. Tehnologia pe care o aplicam ajuta la pastrarea gustului natural, specific semintelor si permite extragerea intr-o proportie mai mare a nutrientilor, antioxidantilor, vitaminelor, mineralelor.

     La prima vedere ai spune "scump", cum de altfel par sa fie toate produsele "bio", la noi majoritatea spun ca este scump sa mananci sanatos. Adevarul este ca in mare parte asa este, dar daca analizam putin mai bine raportul calitate-pret vei sta sa te mai gandesti putin. Intrebarea este, ce anume consumai cu clasicul ulei de floarea soarelui, uneori mai limpede decat apa? Achizitionai cate 2 litri in acelasi timp, sau chiar 5 litri, "sa fie". Cele 3 sticle achizitionate de noi au fost in jur de 67 RON cu tot cu transportul (plus un martisor :) ), un cost care la prima vedere e "wow", iar daca stam sa comparam ca in euro ar veni undeva la doar 15 euro, si e cu atat mai revoltator cand stam sa ne gandim ca e o suma neglijabila pentru un vestic, de aici concluzia ca este costisitor pentru un roman sa manance sanatos, atata timp cat pretul alimentelor este aproape la acelasi nivel cu tarile occidentale, insa veniturile net diferite. De aici si explicatia lipsei culturii alimentatiei in tara noastra, "mancam mult si prost", achizitionam produse ieftine ca sa putem lua cat mai multe din fiecare, in loc sa mancam mai putin dar mai sanatos. Este adevarat ca este foarte greu sa schimbi obiceiul alimentar brusc, lucru resimtit si de noi pe pielea noastra, deoarece "gena" este programata deja intr-un anumit fel si uneori tot simti nevoia sa rupi rutina si sa "evadezi" intr-un platou mare plin de colesterol. Unele mirosuri si gusturi ne sunt impregnate deja in "gene", ne sunt imprimate deja in amintirile copilariei.

     Insa, reversul medaliei, sa vedem ce schimba totusi si de ce merita sa schimbi stilul de alimentatie si sa achizitionezi astfel de produse. De la prima deschidere a capacului uleiului de floarea soarelui presat la rece te izbeste un miros puternic, iar la gustare poti simti o aroma foarte corecta de seminte de floarea soarelui. Consistenta lui este net superioara uleiurilor din comert, dar, nu surprinzatoare, ne asteptam la ceva mai dens. Culoarea, de asemenea, net mai inchisa decat a celor din comert. Uleiul de nuca, unul destul de costisitor, dar unul cu o esenta la fel de puternica si corecta. Cel condimentat ne asteptat sa fie mai picant decat atat, domina gustul semintei de floarea soarelui peste cel al ierburilor. Unde castigi asadar? In primul rand sunt sanatoase, naturale, produse prin metode clasice. In ce priveste raportul cost-beneficiu, dupa cum discutam mai sus, vei fii tentat sa folosesti mai putin fiind constient de pretul pe care l-ai dat, vei fii tentat de asemenea sa gatesti feluri de mancare care necesita mai putin ulei, vei gati mai putine prajeli. Aceste tipuri de uleiuri sunt ideale de asemenea pentru salate, in special cel de nuca, asa ca vei simti diferenta si la casa supermarketului, inversand raportul carne-legume achizitionate.

     "Luna Solai fabricat prin tehnologoia presarii la rece, este un produs natural, obtinut din seminte alese cu grija nesupuse tratamentelor termice sau chimice, ceea ce confera produsului o calitate superioara uleiurilor presate la cald sau rafinate. Uleiurile astfel procesate pastreaza bogatia de elemente nutritive, vitamine, minerale continute de semintele din care sunt facute. Prospetimea, calitatea si gustul excelent sunt principalele proprietati ale uleiurilor Luna Solai. Tehnologia pe care noi o aplicam (cea a presarii la rece) ajuta la pastrarea gustului natural, specific semintelor, permite extragerea intr-o proportie mai mare a nutrientilor, antioxidantilor, vitaminelor, mineralelor etc., comparativ cu celelalte procedee (presare la cald sau rafinare). Folosirea caldurii la fabricarea uleiului sporeste cantitatea de produs obtinuta, insa reduce cantitatea de vitamine, minerale si substante nutritive, modifica aroma naturala calitatea lor si aduce modificari organoleptice."


     Si ca sa dam o nota si mai mare de seriozitate acestui produs, ca o recunostinta a meritelor lui, va mai spunem ca Luna Solai a devenit in 30 noiembrie 2014 furnizor oficial al Casei Regale a Romaniei. De asemenea, uleiul a castigat la nivel international distinctia "Superior Taste Award" la Bruxelles.

     Structura acizilor grasi si continutul de acizi grasi Omega 3 si Omega 6, la nivelul fiecarui tip de ulei Luna Solai:

luna solai

     Mai multe informatii puteti gasi accesand linkurile de mai jos. In ce priveste prezentarea, informatiile oferite si promovarea, nu am nimic ce sa reprosez, un site construit foarte frumos, produsele sunt prezentate intr-o lumina foarte buna, recipientele nu cred ca au fost o investitie deloc mica, exista un magazin online de unde poti comanda uleiul pe care il doresti, informatiile nutritionale sunt generoase, consumatorul este bine informat. Parerea noastra este ca au fost efectuati foarte profesional toti pasii necesari, mai lipseste doar demararea eventual a unei recunoasteri la nivel national si european ca produs traditional.



14 martie 2017

Sfaturi pentru producători despre cum sa isi imbunatateasca imaginea si expunerea

Sfaturi pentru producători despre cum sa isi imbunatateasca imaginea si expunerea

Sfaturi cum sa va imbunatatiti imaginea si expunerea:

- este foarte importanta sonoritatea, alegerea unui nume al firmei sau produsului cat mai unic, care sa se repete la nesfarsit peste tot, astfel incat sa ajunga un brand, sa fie foarte sonor si usor de recunoscut. inregistrati-l la OSIM.

- investiti in procesul de ambalare, eticheta si forma de prezentare conteaza foarte mult pentru aspectul produsului vostru!

- specificati daca produsul este artizanal, de manufactura, lumea apreciaza tot mai mult acest lucru in detrimentul produselor procesate la nivel industrial!

- specificati continutul produsului vostru si oferiti informatii nutritionale, clientii apreciaza tot mai mult produsele fara asa nulitele "E"-uri, fara aditivi si conservanti!

- specificati originea materiei prime, consumatorii apreciaza daca ea este de origine proprie din gospodaria voastra, sau de origine locala! Folositi-va de calitatea produsului vostru drept "produs in Romania", crescandu-i astfel valoarea.

- dupa ce v-ati creat un renume puteti aplica pe site-ul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (www.madr.ropentru obtinerea unui titlu de produs traditional. Pe larg, "Află cum poți să îți înregistrezi produsul ca produs tradițional românesc!"


- de ce nu, priviti mai departe, puteti sa va recunoasteti la nivel european produsul, exista doar 3 produse romanesti recunoscute la nivel european! Avem atat de multe branzeturi si produse din carne preparate natural, specific, dar avem atat de putine atestate in UE.

- specificati anul infiintarii micutei voastre afaceri, anii trec repede si un producator cu traditie inspira cu mult mai multa incredere!

- este foarte interesant si captivant sa scrieti o mica poveste despre cum realizati acel produs, despre metoda de productie, traditia din familie, unicitatea ei, despre cum se serveste, omul sa fie informat.

- pentru promovarea unui produs este obligatoriu de a avea cel putin un blog/site si o pagina de facebook, iar acestea sa fie conectate intre ele prin scurtaturi de trimitere unul catre celalalta.

- pentru site investiti intr-un domeniu personalizat, adaugati un news feed, o casuta in care vizitatorii sa introduca adresa lor de email si sa primeasca notificari atunci cand anuntati ceva nou.
- pentru imagine e important si un logo, o sigla, sunt o multime de designeri, in principiu cei care se ocupa si de site-uri.

- pe pagina de facebook este important sa: utilizati butonul de invitare a prietenilor si sa incurajati si prietenii vostri sa il utilizeze, deveniti membru unor grupuri tematice si partajati site-ul vostru in acestea, creati un concurs "like & share" va va aduce multa expunere, investiti in promovarea unor publicatii, adauga un buton “cumpara/buy” care sa trimita spre site-ul de unde se poate cumpara produsul, creati intrebari sau sondaj de opinie sa stiti care va sunt avantajele si dezavantajele, ce public ati resut sa atingeti, permiteti recenzii/avizuri care pe langa ca va da un feedback este afisat in newsfeed si incurajeaza si alta lume

- alegeti de asemenea un motto. Cateva cuvinte sugestive pot spune multe despre prpdusele voastre si directia spre care tinteste micuta voastra afacere.

- daca aveti o ferma sau o fabricuta permiteti primirea de vizitatori, creati-va un magazin propriu de prezentare, organizati sesiuni educative cu copiii pentru a va vedea livada, gradina de legume sau ferma de animale! Este foarte practic si un magazin online pe site, cumparatorul sa poata cumpara cu usurinta produsele dvoastra in toata tara. Prezenta in magazinele fizice este tot mai facile, s-au infiintat o multime de bacanii sau buticuri in marile orase din tara. Daca nu va permiteti un asemenea proiect, cu o masina va puteti livra produsele pe cont propriu foarte usor "door to door" in comunitatea voastra.

- creati de asemenea un flyer pe care sa il distribuiti in magazinele de specialitate si pe la targuri, participati la astfel de evenimente!

- in prezent fotografii profesionisti sunt la mare moda, astfel daca aveti cunostinta de un prieten cu un aparat mai profesional merita sa il rugati sa va faca o mica sedinta foto produselor voastre, cu etapele procesarii, sa le postati pe site sau facebook.

- printati logo-ul si lipiti-l pe luneta masinii personale

- tinerii sunt foarte deschisi si interesati de astfel de produse, alaturati-va si altor grupuri precum Platferma (www.platferma.ro) sau SlowFood (www.slowfoodro.blogspot.fr), cu timpul se vor misca lucrurile si la noi, incep sa apara targurile de produse traditionale, puteti merge cu un stand.

- de asemenea si schimbul de linkuri cu alti producatori sau site-uri de specialitate, este foarte benefic, nu fiti egoisti, creati o comunitate, asociati-va, doar impreuna puteti razbi pe o piata dominata de marii procesatori industriali! alcatuiti-va o lista cu contacte si adaugati paginile voastre in semnatura emailului. Puteti utiliza o unealta tip Facebrands pentru a identifica si alti potentiali colaboratori din domeniu.