Denumire: Mica Ilinca
Producator: Belhar Group
Producator: Belhar Group
Familia: Corban
Localitate: Comanesti, Bacau
Traditie din 2015
100% manufactura
100% manufactura
«Bucurati-va de gust.»
Mica Ilinca este exemplul de succes al unei mici afaceri de familie care a ajuns un brand in adevaratul sens al cuvantului, si care a reusit sa ajunga pe rafturile hipermarketurilor, sa patrunda in lumea competitiva unde rivalizeaza cu marii producatori ce tind sa monopolizeze industria alimentara
Recent am reusit sa stam la o tacla cu George Coban, unul dintre cei aflati in spatele Ilincai, si am aflat de la el mai multe detalii pe care vi le impartasim pe aceasta pagina, intr-un mini-interviu scris pentru cititorii Onucai.
1. Incepand din ce an aveti traditie in domeniu?
„Mica Ilinca”, ca si poveste si traditie a inceput in anul 1983, insa noi am pus lucrurile cap la cap si am revigorat brandul in anul 2014. Incepand cu acest an romanii, si nu numai, se pot bucura impreuna cu noi de povestea frumoasa a lui Mica Ilinca.
2. In ce an ati inceput practic productia dupa toate certificarile si obtinerea autorizatiilor?
Dupa cum spuneam, in toamna anului 2014 au fost finalizate toate lucrarile si obtinute toate certificarile necesare, iar in primavara anului 2015 am inceput efectiv productia si am lansat produsele pe piata.
3. Sunt dificil de obtinut?
Pe aceasta cale doresc sa multumesc tuturor celor care ne-au sustinut in demersurile noastre de a demara acest proiect, incluzand aici si autoritatile statului, de la care am primit indrumari astfel incat sa facem lucrurile la cele mai inalte standarde.
4. Cine se afla in spatele micutei voastre afaceri, creierul operatiunilor? Cine este Ilinca?
Afacerea noastra ne dorim sa fie una de familie, cel putin in acest moment, deoarece vrem sa transmitem filosofia noastra exact asa cum este. De afacere ma ocup eu si „Ilinca” (sotia mea), care este si imaginea brand-ului, ea fiind prezenta pe fiecare unitate de produs lansata de noi. Mica Ilinca are o poveste simpla, de viata, care incepe in anul 1983, la varsta de 3 ani, cand bunicul ei, padurar fiind, o lua la cules de fructe de padure si ciuperci pentru a-si face norma catre Ocolul Silvic. Linia noastra de productie se bazeaza in primul rand pe materii prime din culturi naturale sau din flora spontana (pentru fructele de padure), pe cuptoare ce functioneaza cu lemne, iar utilajele sunt mainile angajatilor. Capacitatea noastra de productie este limitata de spatiu si timp la aproximativ 300 borcane/zi, ceea ce ne obliga sa avem un produs de calitate, care sa corespunda cerintelor clientilor nostri.
Inca procesul de productie este unul mic, de manufactura, in care suntem direct implicati impreuna cu mama Ilincai (soacra mea) si avem o persoana angajata care ne ajuta. In total suntem 4 persoane care le facem pe toate.
6. In ce procent procesul de productie este manufactura si in ce proportie este mecanizat?
Intregul nostru proces de productie este manufactura, in sensul ca „punem mana” pe fiecare element care intra in compozitia produsului final, incepand de la materia prima, pe care o parte o producem chiar noi (capsuni, catina, ceva legume si o parte din zmeura) si terminand cu etichetarea si ambalarea borcanelor. Chiar si fabricuta este pozitionata la marginea padurii, iar cuptoarele functioneaza cu lemne de brad si fag. In pitorescul peisaj apar produsele noastre din bucuria muncii si a naturii, cu rasete, povesti si prieteni.
7. In ce localitate va desfasurati activitatea de productie?
Fabrica noastra este situata intr-o zona mirifica de munte, in care padurea „cade pe noi”, pe Valea Muntelui, la poalele Muntilor Nemira, in orasul Comanesti, judetul Bacau.
8. Care este gama voastra de produse?
In momentul de fata gama noastra de produse este cea de la lansare si este formata din doua sortimente de zacusca (hribi si ghebe) cu care ne „laudam” ca sunt specialitatile noastre, urmate de dulceturi de fructe de padure si nu numai, si cateva siropuri, la fel de bune.
Dupa cum spuneam, Zacusca de Hribi cred ca ne reprezinta in momentul de fata cel mai bine.
In productia de zacusca folosim ingrediente de cea mai buna calitate, procesate sau semiprocesate de noi, retetele sunt foarte bine standardizate, adica folosim aceleasi proportii de fiecare data. Ca si ingrediente, toate se gasesc scrise pe fiecare borcan (nu e nimic secret aici), insa referitor la tehnologia de productie nu pot sa va dau multe detalii deoarece reprezinta esenta a ceea ce inseamna Mica Ilinca si sunt cu titlu secret.
11. Prin ce se remarca produsele voastre fata de restul ? ce au unic ?
In primul rand produsele noastre atrag printr-un design unic, menit sa atraga privirea clientilor coroborat cu gustul desavarsit al produselor. Drumul lansarii produselor a fost unul lung, dar frumos, deoarece am vrut sa cream un design care sa spuna totul despre ce este in borcan; clientul trebuia sa stie ca atunci cand vede borcanul va avea un drum frumos de parcurs pana la finalizarea lui. Totul este creat din dorinta noastra de a respecta clientul de la prima impresie si pana la recenzie.
12. V-ati gandit sa va inregistrati produsul, sa il atestati drept un produs traditional ?
Este unul din proiectele noastre pe termen mediu. Ne dorim inregistrarea produselor ca si produse traditionale pentru a confirma ca ceea ce facem se ridica la cele mai inalte standarde.
13. Va ajuta cineva in promovarea produsului dvoastra ? Ati investit in crearea unui logo, etichete, promovare online, etc ? Este costisitor ?
De promovare ne ocupam noi, in sensul ca participam la diverse evenimente nationale, unde se pot gusta produsele, oamenii intra in contact fizic cu produsul si cu povestea noastra. Online, activitatea ne este vizibila pe facebook, avem si un site www.micailinca.ro.
14. De unde va procurati materia prima?
Toata materia prima este din Romania, iar o parte din ea (ciuperci, fructe de padure) vin direct din padure in fabrica noastra. Incercam pe cat posibil sa folosim materii prime de la noi din zona, dar in unele cazuri este necesar sa apelam la producatori din alte judete ale tarii.
15. Este ea de origine naturala, prelucrata bio/eco? Folositi conservanti si aditivi alimentari?
Tot ceea ce folosim ca si ingrediente este 100% natural, iar in compozitia produselor noastre nu folosim adaosuri sintetice. Conservam totul conform traditiei, prin pasteurizare.
16. Care sunt modalitatile disponibile de achizitionare si livrare a produselor voastre, in ce magazine va gasim?
In general lucram cu revanzatori, magazine specializate in asfel de produse, magazine dichisite, magazine de poveste, in care oamenii indragesc sa povesteasca la o cafea si o lingura de dulceata.
17. Care este motto-ul, crezul vostru?
Credem cu tarie in Romania si in romani si in puterea noastra de a face lucrurile bine.
18. Ce dificultati intampina un mic producator pe piata din Romania ?
Sa fii antreprenor in Romania este cel putin interesant, deoarece, pe parcursul anilor ajungi sa iti cunosti afacerea pana in „maduva oaselor”. Este un challenge zilnic in toate aspectele si in toate privintele. Cred ca cea mai mare provocare a unui producator din Romania este aceea de a fi intai consumator, in sensul ca nu poti cunoaste ce vinzi pana nu stii ce cumperi. Restul sunt provocari zilnice care ne fac mai buni si mai puternici.
19. Care este feedback-ul din partea cumparatorilor, sunt multumiti de produse si de pret?
Stim ca nu suntem ieftini, dar suntem buni, stim ca poate nu suntem atat de buni, dar ne straduim. Produsele noastre au prezenta, au prestanta. La unul din evenimentele la care am participat de curand, la Targul Cetatii din Targu Mures, un domn care nu era decis daca sa cumpere ceva sau nu de la noi, la rugamintea mea a gustat din Zacusca noastra de Hribi, dupa care a spus: „gusta si vei cumpara! Mananca si-ti vei mai dori! Acest gen de exclamatii ne dau incredere ca trebuie sa mergem mai departe pe acest drum inceput.
20. Recomandati-ne si alti mici producatori locali din regiunea dvoastra
Incercati sa aflati mai multe despre brand-ul „Degustarium”. E interesant.
Incepand cu 1 septembrie 2017 Mica Ilinca a lansat un nou brand, Boletus Gourmet. Acest nou concept isi doreste sa devina identitatea savorii si prospetimii ciupercilor romanesti.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu