Promovare a produselor tradiționale și artizanale românești: Sfaturi pentru producători despre cum sa isi imbunatateasca imaginea si expunerea

14 martie 2017

Sfaturi pentru producători despre cum sa isi imbunatateasca imaginea si expunerea

Sfaturi pentru producători despre cum sa isi imbunatateasca imaginea si expunerea

Sfaturi cum sa va imbunatatiti imaginea si expunerea:

- este foarte importanta sonoritatea, alegerea unui nume al firmei sau produsului cat mai unic, care sa se repete la nesfarsit peste tot, astfel incat sa ajunga un brand, sa fie foarte sonor si usor de recunoscut. inregistrati-l la OSIM.

- investiti in procesul de ambalare, eticheta si forma de prezentare conteaza foarte mult pentru aspectul produsului vostru!

- specificati daca produsul este artizanal, de manufactura, lumea apreciaza tot mai mult acest lucru in detrimentul produselor procesate la nivel industrial!

- specificati continutul produsului vostru si oferiti informatii nutritionale, clientii apreciaza tot mai mult produsele fara asa nulitele "E"-uri, fara aditivi si conservanti!

- specificati originea materiei prime, consumatorii apreciaza daca ea este de origine proprie din gospodaria voastra, sau de origine locala! Folositi-va de calitatea produsului vostru drept "produs in Romania", crescandu-i astfel valoarea.

- dupa ce v-ati creat un renume puteti aplica pe site-ul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (www.madr.ropentru obtinerea unui titlu de produs traditional. Pe larg, "Află cum poți să îți înregistrezi produsul ca produs tradițional românesc!"


- de ce nu, priviti mai departe, puteti sa va recunoasteti la nivel european produsul, exista doar 3 produse romanesti recunoscute la nivel european! Avem atat de multe branzeturi si produse din carne preparate natural, specific, dar avem atat de putine atestate in UE.

- specificati anul infiintarii micutei voastre afaceri, anii trec repede si un producator cu traditie inspira cu mult mai multa incredere!

- este foarte interesant si captivant sa scrieti o mica poveste despre cum realizati acel produs, despre metoda de productie, traditia din familie, unicitatea ei, despre cum se serveste, omul sa fie informat.

- pentru promovarea unui produs este obligatoriu de a avea cel putin un blog/site si o pagina de facebook, iar acestea sa fie conectate intre ele prin scurtaturi de trimitere unul catre celalalta.

- pentru site investiti intr-un domeniu personalizat, adaugati un news feed, o casuta in care vizitatorii sa introduca adresa lor de email si sa primeasca notificari atunci cand anuntati ceva nou.
- pentru imagine e important si un logo, o sigla, sunt o multime de designeri, in principiu cei care se ocupa si de site-uri.

- pe pagina de facebook este important sa: utilizati butonul de invitare a prietenilor si sa incurajati si prietenii vostri sa il utilizeze, deveniti membru unor grupuri tematice si partajati site-ul vostru in acestea, creati un concurs "like & share" va va aduce multa expunere, investiti in promovarea unor publicatii, adauga un buton “cumpara/buy” care sa trimita spre site-ul de unde se poate cumpara produsul, creati intrebari sau sondaj de opinie sa stiti care va sunt avantajele si dezavantajele, ce public ati resut sa atingeti, permiteti recenzii/avizuri care pe langa ca va da un feedback este afisat in newsfeed si incurajeaza si alta lume

- alegeti de asemenea un motto. Cateva cuvinte sugestive pot spune multe despre prpdusele voastre si directia spre care tinteste micuta voastra afacere.

- daca aveti o ferma sau o fabricuta permiteti primirea de vizitatori, creati-va un magazin propriu de prezentare, organizati sesiuni educative cu copiii pentru a va vedea livada, gradina de legume sau ferma de animale! Este foarte practic si un magazin online pe site, cumparatorul sa poata cumpara cu usurinta produsele dvoastra in toata tara. Prezenta in magazinele fizice este tot mai facile, s-au infiintat o multime de bacanii sau buticuri in marile orase din tara. Daca nu va permiteti un asemenea proiect, cu o masina va puteti livra produsele pe cont propriu foarte usor "door to door" in comunitatea voastra.

- creati de asemenea un flyer pe care sa il distribuiti in magazinele de specialitate si pe la targuri, participati la astfel de evenimente!

- in prezent fotografii profesionisti sunt la mare moda, astfel daca aveti cunostinta de un prieten cu un aparat mai profesional merita sa il rugati sa va faca o mica sedinta foto produselor voastre, cu etapele procesarii, sa le postati pe site sau facebook.

- printati logo-ul si lipiti-l pe luneta masinii personale

- tinerii sunt foarte deschisi si interesati de astfel de produse, alaturati-va si altor grupuri precum Platferma (www.platferma.ro) sau SlowFood (www.slowfoodro.blogspot.fr), cu timpul se vor misca lucrurile si la noi, incep sa apara targurile de produse traditionale, puteti merge cu un stand.

- de asemenea si schimbul de linkuri cu alti producatori sau site-uri de specialitate, este foarte benefic, nu fiti egoisti, creati o comunitate, asociati-va, doar impreuna puteti razbi pe o piata dominata de marii procesatori industriali! alcatuiti-va o lista cu contacte si adaugati paginile voastre in semnatura emailului. Puteti utiliza o unealta tip Facebrands pentru a identifica si alti potentiali colaboratori din domeniu.

Un comentariu:

  1. Pentru cei interesati, lucrez CAIETE DE SARCI in vederea inregistrarii ca Produs Traditional. Ma gasiti pe FB la Darie Doina unde imi lasati mesaj privat si un nr. de telefon. Eu va sun si stam de vorba. Succes!

    RăspundețiȘtergere