Promovare a produselor tradiționale și artizanale românești: TEASER Ghidul micilor producatori - De unde va achizitionati mierea?

27 ianuarie 2018

TEASER Ghidul micilor producatori - De unde va achizitionati mierea?

TEASER Ghidul micilor producatori - De unde va achizitionati mierea?

     Au trecut doua luni de la lansarea acestui proiect vast, curajos, de realizare a primului ghid national al micilor producatori romani.
     Ne vedem insa nevoiti sa extindem si mai mult perioada de cautari si de colectare a informatiilor, deoarece, din pacate, doar putin peste 30 de producatori trimis practic datele necesare. Consideram aceasta cifra infima si irelevanta fata de numarul total estimat al producatorilor existenti in Romania, si prelungim pana pe data de 28 februarie 2018 data limita de aplicare. Ne dorim ca acest ghid sa cuprinda cat mai multi mici producatori, cu o selectie nepartinitoare, riguroasa, in care sa primeze manufactura si naturaletea produselor, materia prima de origine proprie, absenta aditivilor alimentari si conservantilor.
    Este pacat ca, desi estimam ca numarul producatorilor este de ordinul sutelor sau chiar miilor, comunicarea si asocierea dintre acestea de multe ori este foarte deficitara. Noi ne straduim, fara nici un alt interes material sau de alta natura, sa cream in primul rand o comunitate, insa, daca micii producatori nu sunt uniti si nu comunica intre ei, va fi foarte greu. Desigur, aceasta discutie este una cu mult mai complexa, insa ne oprim aici.
    Este foarte important pentru noi sa ne ajutati printr-un forward al emailului sau un share pe retelele de socializare, sa indemnati si alti producatori sa se inscrie in acest ghid:
https://laonuca.blogspot.com/…/salutari-in-luna-martie-aces…
    In acest an aflat la inceput ne propunem de asemenea sa imbunatatim platforma "La Onuca", sa achizitionam un domeniu de genul "laonuca.ro", sa realizam noi interviuri cu producatorii, sa prezentam noi oameni harnici cu idei bune. Suntem deschisi la orice colaborare, iar daca doriti ca produsele voastre sa apara pe site-ul nostru, suntem foarte curiosi sa le gustam si sa scriem despre ele.

     Pana atunci, va redam mai jos un mic fragment, un mic teaser, ca sa va faceti o idee despre cum colectam datele si ce fel de producatori vor fi prezenti in acest ghid. Tema de astazi, mierea.

ApiVio



1. Incepand din ce an aveti traditie in domeniu?
Am inceput sa vindem produsele apicole din stupina noastra incepand cu 2015. Facem apicultura ca hobby, pe langa servici.

2. In ce an ati inceput practic productia dupa toate certificarile si obtinerea autorizatiilor?
Productia am inceput-o in 2015. Pana atunci am mers doar pe dezvoltarea coloniilor in vederea obtinerii productiei.

3. Sunt dificil de obtinut?
Da. O lucrare efectuata gresit sau la timp nepotrivit de poate costa o parte mare din productia pe tot anul in curs.

4. Cine se afla in spatele micutei voastre afaceri, creierul operatiunilor?
Noi, Alin si Violeta, impreuna efectuam studii, observatii, management apicol, iarna pregatim strategii pentru sezonul ce va urma, scheme de tratamente si cautam mereu sa aducem imbunatatiri la ceea ce avem.


5. Cati oameni sunt implicari in procesul de productie?
Noi doi doar.



6. In ce procent procesul de productie este manufactura si in ce proportie este mecanizat?
Nu suntem la un nivel atat de mare incat sa lucram mecanizat.

7. In ce localitate va desfasurati activitatea de productie?
Cluj-Napoca.

8. Care este gama voastra de produse?
Miere in diverse sortimente, Polen, propolis, si ne pregatim pentru anii urmatori sa mai adaugam si reginele pe lista de productie.

9. Care este produsul reprezentativ simbolic pentru micuta voastra activitate de productie?
Mierea si Polenul.

10. Istorisiti putin tehnica, pasii productiei lui.
Familii de albine sanatoase, pregatite din toamna anului precedent ca sa poata valorifica culesurile inca din primavara anului ce urmeaza. Tratamente facute respectand scheme de tratament bine puse la punct, supravegherea indeaproape a stupinei si imbunatatirea anuala a strategiilor.

11. Prin ce se remarca produsele voastre fata de restul ? Ce au unic ?
Fata de produsele din magazine, care contin aditivi si in mare parte sunt falsificate, clar gustul si mirosul sunt atuurile care fac diferenta, evident odata cu acestea si beneficiile asupra sanatatii sunt altele.

12. V-ati gandit sa va inregistrati produsul, sa il atestati drept un produs traditional ?
Da, dar in anii care urmeaza.

13. Va ajuta cineva in promovarea produsului dvoastra ? Ati investit in crearea unui logo, etichete, website, promovare online, etc ? Este costisitor ?
Noi ne ocupam de tot ce tine de promovare, inclusiv partea de logo si web pe care am creat-o eu in intregime.

14. Ce importanta considerati ca au acestea in succesul micutei voastre afaceri?
Foarte mare.

15. De unde va procurati materia prima?

Magazinele de specialitate apicola.

16. Este ea de origine naturala, prelucrata bio/eco? Folositi conservanti si aditivi alimentari?
Nu folosim nici un fel de aditiv in produsele noastre apicole.

17. Care sunt modalitatile disponibile de achizitionare si livrare a produselor voastre, in ce magazine va gasim?
Momentan livram noi clientilor. Ne gasiti pe pagina noastra de internet, pe pagina de FaceBook sau pe siturile de anunturi online, in special OLX.

18. Care este motto-ul, crezul vostru?
Doar impreuna formam cea mai buna echipa.

19. Ce dificultati intampina un mic producator pe piata din Romania ?
Produsele prezente in hypermarketuri, aditivate sau chiar provenite din China si vandute la preturi foarte mici, iar noi cand cerem un pret real pe produse naturale si neaditivate, unii spun ca e prea scump, comparativ cu ce gasesc in Hypermarketuri, insa din pacate ei nu stiu la ce riscuri isi supun organismul consumand produse falsificate.

20. Care este feedback-ul din partea cumparatorilor, sunt multumiti de produse si de pret?
Da, sunt multumiti toti.

21. Recomandati-ne si alti mici producatori locali din regiunea dvoastra.
Nu imi vin in minte acum.

22. Cum colaborati, convietuiti cu ceilalti mici producatori romani? Credeti ca ar fi benefica infiintarea unei asociatii la nivel national care sa va sustina?
Momentan consider ca este loc pentru toata lumea.







Camara Reginei




1. Incepand din ce an aveti traditie in domeniu?
​Inca din anul 1957, bunicul meu, Sandu Ochian​ ​a inceput stuparitul confectionand manual primii sai 3 stupi de forma unor casute. ​

2. In ce an ati inceput practic productia dupa toate certificarile si obtinerea autorizatiilor?
​Productia a inceput in anul 2013, dupa obtinerea certificatului de producator. Nu detin alte certificate.​


3. Sunt dificil de obtinut?
Fiind vorba despre stuparit traditional, care nu implica tratamente medicamentoase, optimizari industriale, procedeele de obtinere sunt mai greoaie si dureaza mai mult timp. De asemenea, capacitatea stupului nu poate fi folosita la maximum ca in cazul stuparitului modern, toate acestea ducand la obtinerea unor cantitati limitate de produse, relativ scazute fata de apicultura moderna.​

4. Cine se afla in spatele micutei voastre afaceri, creierul operatiunilor?
​Eu, ajutat indeaproape de tatal meu.​

5. Cati oameni sunt implicari in procesul de productie?
​2 oameni​.

6. In ce procent procesul de productie este manufactura si in ce proportie este mecanizat?
​100% manual, inclusiv descapacitul ramelor si centrifugarea.

7. In ce localitate va desfasurati activitatea de productie?
​Vrancioaia, jud. Vrancea​.

8. Care este gama voastra de produse?

​Miere de albine ​(salcam, faneata de munte si mana), Pastura, Delicii (seminte in miere), Origini (fagure in miere).

9. Care este produsul reprezentativ simbolic pentru micuta voastra activitate de productie?
Incepand din acest sezon, cred ca "Origini" reprezinta produsul cheie.​


10. Istorisiti putin tehnica, pasii productiei lui.
​Produsul se obtine din imbaierea fagurelui "capacit" in miere, obtinandu-se astfel un produs cat mai aproape de ceea ce produc albinutele. Astfel exista posibilitatea savurarii aromei mierii de albine insa si degustarea fagurelui in stare 100% naturala, fara nici cea mai mica procesare.​

11. Prin ce se remarca produsele voastre fata de restul ? Ce au unic ?

​In primul rand se remarca prin faptul ca zona unde se desfasoara intreaga activitate a albinelor este o zona aproape virgina. Este o zona de munte unde localnicii respecta natura si se integreaza in ea. Nu se folosesc substante pentru stropitul pomilor fructiferi sau a putinelor legume care pot fi cultivate. din acest motiv flora spontana a zonei este unica si curata, neexistand poluare cu noxe, particule chimice din industrializare, OMG (organisme modificate genetic).

12. V-ati gandit sa va inregistrati produsul, sa il atestati drept un produs traditional ?
​Da.

13. Va ajuta cineva in promovarea produsului dvoastra ? Ati investit in crearea unui logo, etichete, promovare online, etc ? Este costisitor ?
Doar eu ma ocup de promovare.

14. De unde va procurati materia prima?
​Nu este cazul sa vorbim de materie prima​.

15. Este ea de origine naturala, prelucrata bio/eco? Folositi conservanti si aditivi alimentari?
​Natural 100%​.

16. Care sunt modalitatile disponibile de achizitionare si livrare a produselor voastre, in ce magazine va gasim?
​Pe magazinul virtual din Facebook​, pe vinuriselecte.ro.

17. Care este motto-ul, crezul vostru?
​Respectul fata de semeni si fata de natura.​

18. Ce dificultati intampina un mic producator pe piata din Romania ?
E mult de vorbit pe aceasta tema. Pentru a primi finantari, micul producator este nevoit sa faca cantitate nu calitate si de aici decurg celelalte comportamente ale celor care vor sa obtina aceste finantari. Tot in acest caz, micii producatori particulari trebuie sa se inregistreze ca persoane juridice altfel ei neputand accesa niciun program de finantare.​

19. Care este feedback-ul din partea cumparatorilor, sunt multumiti de produse si de pret?
Foarte multumiti de produse. Preturile sunt pe masura produselor insa o parte din cei interesati de produsele noastre considera ca preturile sunt un pic cam mari. Clientii din categoria targetata de noi, in schimb, considera ca preturile sunt justificate.

20. Recomandati-ne si alti mici producatori locali din regiunea dvoastra.
​Nu pot face recomandari in acest sens. In aceasta zona societatea nu este foarte dezvoltata, activitatile si organizarea in domeniile agricole fiind aproape nule.​






Ferma Apicola Andreiuș


     "Numele meu este Pop Andrei si am 24 de ani. Ferma noastra detine 2 stupine: una fiind situata in comuna Chiesd care este detinuta de catre mine si una in comuna Hereclean care este detinuta de catre tatal meu. Avem un efectiv de peste 400 de stupi. Povestea a inceput in anul 2003 cand tatal meu a cumparat 5 familii de albine si astfel, acest obiect de activitate a devenit o pasiune in care m-am implicat si eu. A fost greu la inceput datorita lipsei de experienta, dar nu ne-am dat batuti si am mers mai departe. Cu trecerea timpului ne-am perfectionat si in momentul de fata putem spune ca produsele apicole pe care le obtinem sunt de o calitate superioara si 100 % naturale."


     "Produsele apicole obtinute de noi sunt artizanale fara adaosuri sau alte procese; cum sunt scoase din stupi se si imbuteliaza in borcane. Prin calitatea produselor si atentia asupra detaliilor, castigam in permanenta clienti noi. Avem o gama variata de produse apicole cum ar fi: polen uscat, polen crud, miere de salcam, miere de poliflora, miere de tei, miere cu nuci, miere cu catina, miere cu propolis si polen , tinctura de propolis. Aceste produse se afla la diferite gramaje astfel incat clientul sa aiba de unde alege. Produsele noastre pot fi gasite in magazine din Cluj si Zalau. Aceste pot fi achizitionate si de pe magazinul nostru online, de pe pagina noastra de facebook, sau chiar de la poarta fermei. Detinem si un atelier de tamplarie unde se confectioneaza cele necesare domeniului apicol cum ar fi: stupi, rame, colectoare polen, hranitoare, roinite, nuclee de imperechere , etc dar si alte lucrari din lemn in functie de dorintele clientului: usi, banci, foisoare, scaune, etc."






Primitiv Foods





      "Mierea noastra este o miere neprihanita termic sau chimic. Ea este ambalata folosind doar maturatorul fara a incalzi mierea in nici un fel pe tot parcursul procesului de productie. Reusim asta deoarece ambalam doar mierea produsa de noi si de colegii nostri cu care pastram o legatura stransa. Astfel nu trebuie sa asteptam rezultatul analizelor mierii pentru a ne putea apuca de ambalare, stiind sigur tot ce se intampla pe parcursul procesului de productie al mierii. De la tratamente pana la extras. Astfel reusim sa ambalam mierea de rapita pana cristalizeaza (aproximativ 3 saptamani de la extras) fara a mai fi necesara incalzirea ei. Salcamul 1 si 2 il folosim in combinație cu mierea de rapita la productia mixurilor pe baza de miere iar salcamul 3 cel mai curat posibil din an il ambalam ca salcam simplu sau cu nuci, alune, menta sau lavanda. Singurele echipamente electrice din fabricuta noastra sunt sterilizatorul de borcane, rasnita folosita la macinarea alunelor si nucilor si malaxorul folosit pentru amestecarea mixurilor.In rest tot procesul de ambalare si etichetare se realizeaza manual.
      Primitiv Foods comercializeaza miere si mixuri pe baza de miere. Produsele principale sunt: miere de salcam, rapita si floarea soarelui, in unii ani si tei. Mixurile pe care le oferim sunt: miere crema cu alune de padure si roscove, miere crema cu alune de padure, miere crema cu nuci miere de salcam cu alune de padure, miere de salcam cu nuci si miere de salcam cu menta sau lavanda.
      Produsul cel mai reprezentativ este mierea crema cu alune de padure si roscove. Aceasta este o alternativa la ciocolata sau nutella, o alternativa sanatoasa. Aceasta contine doar miere de salcam, rapita, alune de padure maruntite si roscove pudra. Am ales roșcovele deoarece comparativ cu pulberea de cacao,care este amară, pudra de roșcove are un gust dulceag, datorită conținutului de zaharuri asemănătoare celor din fructe. Și pentru că pudra de roșcove conține multe proteine, fibre, minerale în special fier, magneziu, fosfor și vitamine.
     In afara de roscove, care provin din Spania, deoarece nu am gasit un producator autohton, toate celalalte ingrediente provin din Romania. Mierea este produsa de noi si alti doi apicultori din zona cu care suntem prieteni. Noi incercam sa achizitionam cat mai mult si din productia lor la un pret cat se poate de corect. Astfel si ei sunt multumiti si isi fac treaba mult mai relaxati si mai bine stiind ca pot sa isi valorifice munca mult mai sigur si profitabil.
     Mierea noastra este 100% naturala, dar inca nu avem certificat bio. Desi zona in care producem mierea este foarte slab industrializata,iar modul in care crestem albinele si tratamentele utilizate sunt la fel ca la productia bio. Probabil in timp o sa avem timp si de actele necesare certificatului bio."





Prisaca Banului




     "Ferma este situata in zona de Sud a Romaniei, in Campia Burgaului o zona cu o flora diversificata reprezentata din padurile de foioase (salcam, tei) si terenurile agricole cultivate cu plante melifere (floarea soarelui, rapitz, coriandru). Ferma a fost infiintata in anul 1995 prin achizitia a 5 famili de albine de la apicultori din zona, urmand o dezvoltare constanta astfel in anul 2010 ajungandu-se la 30 famili de albine si o productie anuala de 900 Kg miere. Proiectul realizat prin Masura 141 in anul 2010 a contribuit la cresterea numarului de familii de albine si a volumului de productie de miere destinata comercializari, astfel in prezent ferma detine un numar de 80 familii de albine, si o productie anuala de 3400 kg miere. Stuparitul este o activitate fascinanta si constituie odihna pentru minte si trup, o activitate morala, atata timp cat ne tine departe de cafenele si de locurile indoielnice. Mai mult, stuparitul este eminamente o activitate sanatoasa si eficienta in acelasi timp, deoarece se practica in aer liber si pe vreme frumoasa. Produsele comercializate sunt miere cruda de salcam, floarea soarelui, poliflora si rapita, urmand de anul acesta sa diversificam productia sis a comercializam polen crud, pastura si propolis. Tot ce producem este 100% natural, nu folosim in hrana albinelor zahar, ele sunt hranite pe timpul sezonului rece cu miere, iar mierea comercializata este una cruda (mierea nu este pasteurizata)."







Regina Transilvaniei




1. Incepand din ce an aveti traditie in domeniu?
Dragostea pentru viata si pentru oameni, credinta, pasiunea pentru natura si pentru aceste minunate vietati, albinele, toate acestea au stat la baza povestii noastre. Povestea nu este una tocmai usoara. Istoria a inceput in anul 1960, cand dragostea fata de albine si fata de apicultura si-au pus amprenta asupra bunicului meu. Erau vremuri grele pe atunci, cu sprijin financiar prea putin. In 1986, a avut loc explozia de la Cernobil, care a afectat cele 60 de familii de albine crescute cu greu de bunicul, insa acest lucru nu a fost un impediment, a reusit sa isi refaca stupina si a continuat sa mearga in pastoral. Dragostea fata de albine, a fost transmisa apoi tatalui meu, care la varsta de 8 ani, a participat la primul pastoral si de atunci, fiecare vara pentru el, a reprezentat munca, dorinta, speranta ca munca si grija fata de albine, inseamna si grija lor fata de noi. Astfel, tatal meu, a inceput activitatea cu mostenirea stupinei de la bunicul meu si cu mostenirea genetica de la strabunicul.

2. In ce an ati inceput practic productia dupa toate certificarile si obtinerea autorizatiilor?
In anul 2006, ne-am hotarat sa construim o hala de procesare miere, echipata corespunzator, cu toate utilajele necesare, prin accesarea Fondurilor Europene prin Programul National de Dezvoltare Rurala 2007-2013, in cadrul Masurii 121, deoarece ne numaram printre apicultorii care practicau stuparitul dar neavand mijloace proprii de extractie si prelucrare a mierii, comercializand produsele obtinute in urma stuparitului, sub o forma bruta, neprelucrata, catre diferite puncte de prelucrare. In anul 2008, am reusit sa infiintam o Intreprindere Familiala, pentru a putea comercializa legal produsele obtinute din stup: miere, ceara, polen, propolis, atat pe piata din Romania cat si pe cea europeana, unde dorim sa ne castigam toata increderea clientilor carora le oferim nu doar un aliment ci si un medicament totodata. Ne-am inregistrat la Registrul Comertului, ca fiind o Intreprindere Familiala. In anul 2008, dupa doi ani de asteptare, proiectul a fost eligibil, deoarece am reusit sa indeplinim toate conditiile si cerintele necesare, urmand ca hala sa fie construita in decursul a 24 de luni. In anul 2011, am obtinut Autorizatia Sanitar Veterinara de la Directia Sanitar Veterinara si siguranta alimentara, Brasov dar si licenta de transport. In concluzie pot spune ca productia s-a lasat asteptata datorita tuturor certificarilor si autorizatiilor, dar imediat dupa obtinerea acestora, am inceput bineinteles si productia propriu-zisa.

3. Sunt dificil de obtinut?

As putea spune ca nu a fost tocmai usor. Am parcurs multi kilometrii si multe drumuri pana le-am obtint, dar atunci, in acei ani, nu era tocmai atat de greu, comparativ cu ceea ce intampinam azi. Dupa parerea mea, astazi, nu este dificil, este foarte dificil sa o iei de la capat, sa iti deschizi o noua afacere. Am avut rabdare! Multa rabdare si nadejde, deaorece stiam ca daca nu riscam, daca nu incercam, trebuia sa ne descurcam cu ce aveam si aveam putin, nu existau pretentii. Probabil, daca nu reuseam cu acest business, nevoia si grijile pentru ziua de maine, faceau ca familia sa nu mai fie azi impreuna, sa o luam pe diferite drumuri si prin tari straine, pentru un trai mai bun!

4. Cine se afla in spatele micutei voastre afaceri? Creierul operatiunilor?
In spatele afacerii se afla tata! El a fost cel care si-a dorit din tot sufletul o hala, un mic loc in care sa ne putem desfasura micuta activitate. Dar toate acestea nu se puteau desfasura fara sprijinul mamei. Practic, s-au sfatuit impreuna si au creat un nou drum, cu rate, credite, datorii si un nou stres. Asa s-a inceput. S-au sprijinit unul pe altul, deoarece nu e usor sa pornesti de la zero. Trebuie foarte multa intelegere si incredere in dorinta si visul celuilalt! Comunicare!


     "Ma numesc Ionel Munteanu, sunt nascut la Bunesti, in 12 Aprilie 1970, unde am si domiciliul actual. Impreuna cu familia mea detinem o stupina de 200 familii de albine, (o exploatatie apicola), care are o forma asociativa juridica sub numele de “ Intreprindere Familiala Munteanu Ionel”: RO 19097193 din 2006. Desi apicultura am invatat-o de la tatal meu, la varsta de 8 ani, am participat la primul pastoral in jud. Constanta si de atunci dragostea fata de albine a stabilit intre noi o relatie de sinergie (purtare de grija reciproca). Ma bucura faptul ca si familia mea simte acest lucru, ceea ce demonstreaza ca albinele fac parte integral din viata noastra. Am reusit in urma cu doi ani – cu sprijin F.E.A.D.R. – sa construim o hala de procesare miere de albine, unde sa procesam mierea produsa de noi, cat si achizitii de miere de la alti producatori, bineinteles de la cei seriosi care inteleg si respecta normele de producere a mierii de calitate. De asemenea in urma procesarii, mierea este imbuteliata in recipient de plastic alimentar si sticla de la 270 gr.-500 gr. si butoaie de 300 kg. Respectand toate standarele de producere, achizitie si comercializare, ne aratam dornici de colaborare cu cei care doresc sa intre in contact cu noi si impreuna sa devenim buni parteneri in afaceri. Producem si comercializam miere de salcam, tei si floarea soarelui, cat si miere poliflora din dealurile si colinele bazinului Tarnava Mare. Toate acestea nu fac altceva, decat sa ne desavarsim pentru “o viata dulce ca mierea”."

5. Cati oameni sunt implicati in procesul de productie?
Fiind o Intreprindere familiala, „angajatii” suntem doar noi, familia, reusind astfel, sa oferim calitate superioara produselor noastre.

6. In ce procent procesul de productie este manufactura si in ce proportie este mecanizat?
Putem spune ca in proportie de 80% procesul de productie este mecanizat, datorita utilajelor care ne ajuta sa ne mai usuram din munca:

  • Centrifuga din inox, cu capacitatea de 6 rame si motor de 120W/ 220 V; turatie verticala de 0-300 ture/ min., sisteme de franare independente.
  • Masina de descapacit automata cu capacitatea de 200 faguri/h, echipata cu cutie vibratoare la rece si suport de stocare a 20 de rame dupa descapacit.
  • Aparat de dozat mierea in borcane, de la 200 la 1000 gr, avand o viteza de imbuteliere de 360 borcane de 500 gr/h. 
Toate acestea, ne-au ajutat si ne ajuta in continuare sa procesam si sa imbuteliem la cele mai inalte standarde.

7. In ce localitate va desfasurati activitatea de productie?

Activitatea nosatra se desfasoara in localitatea Bunesti, nr. 74A. Este situata in judetul Brasov, de o parte si de alta a drumului national DN13, Sighisoara-Rupea-Brasov. Aceasta zona, ne-a oferit posibilitatea de a ne dezvolta din punct de vedere apicol, deoarece avem un climat favorabil, temeperat-continental, o regiune minunata si linistita, strainii numind-o „Raiul pe Pamant”. Desi avem un singur punct de prezentare, aici la Bunesti, asta nu ne impiedica sa nu ne promovam; Intr-adevar, este mai dificil, deoarece, oamenii care doresc sa ne viziteze, au de parcurs cativa kilometri, dar acesta nu este un impediment sa nu ne dorim sa muncim, sa colaboram cu oameni simpli, minunati si educati.


8. Care este gama de produse?
Produsele comercializate de noi sunt urmatoarele: Miere de salcam, Miere de tei, Miere poliflora, Polen, Propolis brut, Tinctura de propolis, Marturii pentru diferite evenimente: nunti, botezuri.


9. Care este produsul reprezentativ simbolic pentru micuta voatra activitate de productie?
Nu as putea spune ca avem un produs reprezentativ. Toate produsele sunt reprezentative, deoarece sunt naturale! Inceram mereu sa ne imbunatatim, sa venim cu ceva nou pe piata, sa adaugam valoare produselor deja existente, produselor de baza. 

10. Istorisiti putin tehnica, pasii productiei mierii.

Primul pas este incalzirea mierii, deoarece mierea cristalizeaza, acesta fiind un proces normal. Pentru aceasta procedura, avem incalzitoare speciale pentru miere. Apoi, mierea se filtreaza. Intre timp, borcanele se eticheteaza, acest lucru se face manual. Dupa ce mierea este fluida si resturile de ceara sunt indepartate cu ajutorul unei site, incepem imbutelierea in diferite borcane, de diferite gramaje, cu ajutorul dozatorului. Borcanele sunt apoi sigilate, pentru a oferi incredere consumatorilor iar mai apoi, ele sunt asezate in cutii, la fel, de diferite dimensiuni. Am ales borcanele hexagonale, deoarece ele sunt mai bine asezate, sunt mai fixe in cutii.

11. Prin ce se remarca produsele voastre fata de restul? Ce au unic?

Stim ca, atat pe piata din Romania, cat si pe cea externa, gasim foarte putine magazine si prea putini apicultori, care ofera o miere autentica, adica exact din stup, fara zahar, indulcitori si alte adaosuri. Deci, pot spune ca, ne remarcam prin naturaletea produsului. Apoi, intervine marca „Regina Transilvaniei” si sloganul „Pentru o viata dulce ca...mierea”, care ne-au ajutat foarte mult sa ne diferentiem de ceilalti concurenti. Prin alegerea numelui de marca „Regina Transilvaniei”, ne-am propus in primul rand ca acesta sa fie unic si distinctiv, usor de pronuntat, cald si prietenos. Marca face referire la zona Transilvaniei, din dealurile si colinele Bazinului Tarnava Mare iar albinuta cu sceptrul in mana, simbolizeaza regina din stupul de albine. Ambalajul produselor noastre, detine un rol hotarator in pastrarea calitatii produsului, de aceea am ales borcane hexagonale de sticla si capace rezistente. Eticheta, este o parte componenta a ambalajului, continand informatii complete si complexe, privind marca produsului, denumirea lui, sloganul, stampila ovala de transport, valorile nutritionale, continutul, valabilitate, numarul lotului, masa neta, adresa producatorului, codul de bare dar si informarea consumatorului cu privire la cristalizarea mierii, care este un proces absolut normal.

12. V-ati gandit sa va inregistrati produsul, ca sa il atestati drept un produs traditional?
Da, ne-am gandit la aceasta procedura si ne-am dori acest atestat, de ce nu...Urmeaza sa ne informam mai bine cu privire la acest aspect, sa vedem care sunt pasii pentru ca produsul nostru sa devina unul traditional.

13. Va ajuta cineva in promovarea produselor? Ati investiti in crearea unui logo?etichete, website, promovare online etc? Este costisitor?

Pentru a avea o promovare eficienta, am plecat in primul rand de la crearea unui mesaj/slogan:”Pentru o viata dulce ca...mierea”. La inceput, in primii doi ani, am folosit doar canale de comunicare personala, unde prezentarea si promovarea produselor se facea direct cu consumatorul sau potentialul conumator. Incet, am reusit sa ne extindem, sa ne facem cunoscuti, desi nu practicasem inca vreo metoda de promovare, adica nu stiam foarte clar cui ne adresam, carui public; dar datorita oamenilor,care desi probabil au cumparat pentru prima data produse de la noi, am capatat incredere, intre timp am devenit clienti fideli si la invceputul afacerii, ne-am promovat as putea spune, datorita lor, datorita increderii care au avuto fata de noisi fata de produsele noastre. A fost mai mult o promovare word of mouth. Astazi, pot spune ca ne-am maturizat, dupa ani grei, in care ne-am straduit sa promovam intens aceasta munca. Am inceput sa participam la diferite targuri si expozitii. Im aduc aminte prima promovare facuta de mine alaturi de fratele meu, care a fost la Mangalia, la malul Marii Negre, la varsta de 6 ani(anul 2000). Noi mergeam albinele la Negru Voda, langa Constanta, la floarea soarelui. Anii au trecut, cu munca, dar au trecut frumos iar in anul 2015 si 2016 am avut ocazia sa participam la cel mai impresionant targ Biofach, de la Nurnberg, Germania, unde am stat 5 zile de fiecare data si unde am avut sansa sa promovam produsele si munca noastra. Sinceritatea si corectitudinea cu care lucram au facut ca dupa acest eveniment sa pastram legatura cu dieriti parteneri de afaceri, cu oameni minunati, educati, modesti. Am mai fost la expozitii precum: Targul de Craciun de la Brasov si Sibiu, expozitie la Hotelul Aro Palace si Business Park Brasov, expozitia de la Rasinari, Sibiu, Sambata de Sus dar si targul de produs din Italia. De promovare de ocupam tot noi si in general avem o promovare mai mult online, prin siteul propriu www.procesaremiere.ro si pagina de Facebook Miere Regina Transilvaniei, deoarece, intr-o lume atat de agitata si aflata intr-o continua schimbare, oamenii nu mai dispun de timp iar noua ne este imposibil sa fim in mai multe locuri. Comertul online se dezvolta din ce in ce mai mult iar vanzarile online cresc si ele nemaipomenit, in orice domeniu, inclusiv pe nisa noastra.

14. Ce importanta considerati ca au acestea in succesul micutei voastre afaceri?
Fara promovare, in ziua de azi, stim ca nu se mai face nimic. Totul se promoveaza! Totul este o promovare! In fiecare zi, oamenii isi formeaza o imagine despre branduri in urma intratrii in contact cu publicitatea. Consider ca, promovarea are un rol decisiv in procesul de cumparare, are un rol decisiv in orice domeniu, inclusiv al nostru, daca stii cum sa iti atragi clienti, daca stii ce strategii de promovare sa aplici si daca stii cum sa ii acorzi clientului increderea necesare. 

15. De unde va procurati materia prima?
Avand 300 familii de albine, ne-am creat propriul stoc. 

16. Este de origine naturala, prelucrata bio/eco? Folositi conservanti si aditivi alimentari?
Mierea este naturala 100%. Dupa ce o extragem din stup, ajunge direct in borcan iar mai apoi pe mesele consumatorilor.

17. Care sunt modalitatile disponibile de achizitionare si livrare a produselor? In ce magazine va gasim?
Colaboram cu mai multe magazine, din diferite orase, precum: Sibiu (magazinele Simpa), Medias (magazinele Konsta Splendid), Brasov, Sacele.

18. Care este mottoul, crezul vostru?

„Pentru o viata dulce ca...mierea”. Noi inca speram sa fie asa dulce :)

19. Ce dificultati intampina un mic producator pe piata din Romania?
Piata de desfacere, neincrederea consumatorilor in produsele noi aparute pe piata, legislatia care este foarte schimbatoare, numarul cerintelor foarte mari, uneori de neatins.

20. Care este feedbackul cumparatorilor, sunt multumiti de produse si pret?

Pretul produselor noastre este unul accesibil, avand in vedere raportul calitate-pret. Anul trecut, am primit Certificat de Inceredere de la Centrul de Cercetare a opiniilor clientilor iar anul acesta am primit Certificatul Firma de Incredere GOLD, datorita lipsei parerilor negative in mediul online, pentru reputatie excelenta, pentru atitudinea corecta cu clientii, dar cel mai important „certificat”, este atunci cand cosnumatorii se arata multumiti, vin si ne spun ca mierea este buna. Multumirea consumatorilor este cea mai importanta pentru noi, deoarece reusim sa le indeplinim cererile, nevoile dar si dorintele totodata.









Stupina lui Mark



1. Incepand din ce an aveti traditie in domeniu?
Bunicul sotului avea familii de albine in cosnite, apoi fiind mare mester in sat a trecut la stupul sistematic prin anii 60. Cresterea albinelor a fost continuata de tatal sotului dar din cauza serviciului, a plecatului in armata, a fost abandonata. Daca nu stai langa albine sa le ingrijesti aproape tot timpul te lasa ele pe tine. Prin anii 95 sotul indrumat de tatal lui s-a ingrijit de cateva familii de albine. O data cu plecarea sotului la facultate s-a incheiat si acest capitol. Prin 2013 am cumparat cativa stupi pentru noi si cei apropiati, iar in 2015 am decis sa facem stupina, sa facem o afacere din a oferi miere de calitate si mai ales neincalzita cat mai multor iubitori ai mierii.

2. In ce an ati inceput practic productia dupa toate certificarile si obtinerea autorizatiilor?
In 2017.

3. Sunt dificil de obtinut?
Nu e chiar o plimbare in parc. Pentru obtinerea autorizatiei de vanzare cu amanuntul am amenajat o cladire cu trei camere (depozit de magazii, sala de extractie, camera pentru depozitarea mierii) plus zona pentru spalat si sterilizat borcane si grup sanitar. Din cauza birocratiei ne-a trebuit 4 luni doar pentru obtinerea bransamentului de apa si canal.
4. Cine se afla in spatele micutei voastre afaceri, creierul operatiunilor?
In spatele stupinei suntem noi: Cipri si Mariana. Cipri se ocupa full time de tot ce trebuie facut pe teren , “productie” iar eu Mariana de munca de birou. Mi-am pastrat serviciul dar ma ocup cu drag de pagina noastra de facebook, comenzi, relatii cu clientii, stocuri, contabilitate,declaratii, dezvoltare noi produse amestecuri, etc.

5. Cati oameni sunt implicari in procesul de productie?
Unul. La transportul stupilor mai apelam la ajutor.

6. In ce procent procesul de productie este manufactura si in ce proportie este mecanizat?

Mierea este extrasa cu ajutorul centrifuge electrice, iar stupii si ramele sunt confectinate de noi in micul atelier de tamplarie.

7. In ce localitate va desfasurati activitatea de productie?
Vatra stupinei este in localitatea Chechis, comuna Dumbravita, judetul Maramures, zona e dupa parerea mea o mica Toscana de Romania.



8. Care este gama voastra de produse?
Miere, polen, propolis, tinctura de propolis si diverse amestecuri delicioase. iar anul acesta vrem sa colectam laptisor de matca.


9. Care este produsul reprezentativ simbolic pentru micuta voastra activitate de productie? E greu sa aleg unul? Pot sa fac un top 3?

  • Miere de castan (Se stie ca in Maramures este raiul castanelor, in Romania nici nu se prea produce altundeva)

  • Api Trio - amestec, booster de imunitate din cele mai grozave trei produse ale stupului: miere poliflora,polen crud si propolis brut. Produsul nu contine alcool, a fost gandit in asa maniera astfel incat sa poata fi consumat si de catre copii.
  • Bruno Jars – un amestec de alune de padure, pudra de rusove si miere fina de rapita si salcam. ( Avem copil de 3 ani, intelegem importanta unei alimentatii sanatoase si am dorit sa oferim alternative child-friendly la ciocolata).

10. Istorisiti putin tehnica, pasii productiei lui.
Primavara cand infloreste papadia si pomii fructiferi aproximativ 2 saptamani colectam polen, dupa care deplasam in pastoral stupii la rapita urmata de salcam in zona Carei. Noi nu extragem mierea in camp, aducem magaziile pline cu miere acasa la vatra stupinei unde intr-un spatiu amenajat facem extractia mierii. Dupa terminarea culesului de salcam ne intoarcem cu o parte din stupi pe vatra stupinei iar o parte ii punem pe alta vatra la 7 km distanta pentru a valorifica optim culesul de la fanate. dupa alte 2-3 saptamani extragem mierea poliflora si o parte din stupi ii urcam la padurea de castan.Aici deplasam de obicei maxim 30 de familii deoarece locul unde ii amplasam este limitat. Alta parte a stupinei o deplasam pentru culesul de tei si la munte pentru a culege miere de mana.. Ultimul cules important este cel de floarea soarelui care poate dura 2-3 saptmani prin deplasarea la cel putin doua lanuri de floarea soarelui semanate decalat. dupa extragerea mierii de floarea soarelui aducem familiile de albine aproape de vatra pentru a face tratamente si pregatirea de iernare.


11. Prin ce se remarca produsele voastre fata de restul? Ce au unic?
http://stupinaluimark.blogspot.ro/2017/03/de-ce-de-la-noi.html Din lista de motive din articolul de pe blog punctual 4 mi se pare ca ne diferentiaza de majoritatea apicultorilor.

a) Se mai gaseste miere curata dar neincalzita mai greu.( Ne saturasem sa mancam miere incalzita cand ne-am decis sa ne cumparam cativa stupi pentru noi- chiar nu gaseam neincalizta, ce ne-a socat cel mai tare a fost sa vedem iarna o miere de rapita lichida. Va dati seama de cate ori a fost incalzit acel produs, pe care clientii il cumparau sa le faca bine?

b) Mierea de castan care e o raritate

c) Nu extragem miere in camp!

d) Tratamentele impotriva acarienilor VARROA DESTRUCTOR (paduchi) le facem folosind acid oxalic, fiind o metoda de combatere cu substante organice care nu raman in miere fata de metodele clasice care folosesc substante chimice de sinteza (Amitraz).

e) Albinele noastre nu primesc antibiotic. La export nu se poate vinde miere cu antibiotic, apicultorul nu vrea sa o arunce. Va invit sa ghiciti unde se consuma mierea aia? Da exact in Romania. Prezenta antibioticelor in miere chiar si la un nivel foarte mic, poate face ca o persoana ce consuma frecvent mierea sa inregistreze o "imunitate" la antibiotic.

12. V-ati gandit sa va inregistrati produsul, sa il atestati drept un produs traditional ?
Nu. Nici nu ne-a trecut prin minte. Nici nu am auzit nici nu stim ce insemna, ce implica si cum ne-ar putea ajuta.

13. Va ajuta cineva in promovarea produsului dvoastra ? Ati investit in crearea unui logo, etichete, promovare online, etc ? Este costisitor ?
Da ne ajuta, majoritatea clientilor nostri. Cand produsul e fantastic reclama din gura in gura e aproape tot ce ai nevoie. Stocul nostru de miere este aproape epuizat, in urmatoarele doua luni practic noi nu avem ce vinde. Pentru logo si etichete am primit ajutor de la o doamna minunata pe care am cunoscut-o pe internet. Ama Nicolae se numeste si are solutii pentru o multime de probleme zilnice care tin de casa, familie, organizare. Nu pot spune ca este costisitor.


14. De unde va procurati materia prima?
Vindem produsele ce la obtinem de la famiilie noastre de albine (miere, polen, propolis) nucile le luam din livada unui unchi, alunele le procuram de la magazine naturiste.

15. Este ea de origine naturala, prelucrata bio/eco? Folositi conservanti si aditivi alimentari?
Nu folosim conservanti sau aditivi alimentari, mierea este naturala neprelucrata termic, pusa in borcane cand este inca lichida. (Da, avem spatiu de depozitare suficient de mare).

16. Care sunt modalitatile disponibile de achizitionare si livrare a produselor voastre, in ce magazine va gasim?
Ne gasiti doar pe pagina noastra de facebook Stupina lui Mark. Livram in tara prin curier sau posta, iar in Baia Mare ne intalnim personal cu clientii nostri in functie de disponibilitatea lor si drumurile noastre. In anul 2018, intentionam sa crestem numarul de stupi cu 25%. E posibil ca produsele noastre sa ajunga in doua-trei magazine din tara. (Vom anunta pe pagina). Care este motto-ul, crezul vostru? Putin dar bun. Less is more. Cata miere iese atata vindem, nu ne indopam albinele noaptea cu zahar sa produca cantitate, nici nu amestecam mierea cu siropuri sa putem vinde mai multa. Noi nu incalzim mierea, prin incalzire se distrug enzimele isi pierde proprietatile si dezvolta HMF-hidroximetilfurfurol care in catitati ridicate poate fi toxic.

17. Ce dificultati intampina un mic producator pe piata din Romania ?

In domeniul nostrum dificultatea e “educarea” clientilor si asta din pacate e o mare consumatoare de timp. Pentru ca majoritatea apicultorilor incalzesc mierea, unii clienti asteapta miere lichida, Desi ne-ar fi mult mai usor sa o incalzim si se le-o vindem asa cum vor ne-am asumat proiectul miere de calitate,miere neincalzita si incet incet mai ajunge informatia la populatie.

18. Care este feedback-ul din partea cumparatorilor, sunt multumiti de produse si de pret?
Feedback-ul primit este unul pozitiv. Ne mai zic unii ca e scumpa mierea noastra, dar cei care aprecieaza calitatea nu ne-au spus-o niciodata. O clienta a cumparat miere salcam de la cineva si apoi de la noi la un pret cu 60% mai mare, dar a continuat sa cumpere de la noi. (Copiii dansei au vomitat “mierea” ieftina). Eu apreciez ca preturile noastre sunt medii, deci acceptabile tinand cont de calitatea superioara.

19. Recomandati-ne si alti mici producatori locali din regiunea dvoastra.
Gradina din Deal, au branza care-mi aduce aminte de gustul copilariei. Si multe alte bunatati. Herbszt Harnesses/Hamuri sunt nasii nostri de casatorie si produc de multi ani niste hamuri cu cerere mare in Olanda si multe genti din piele, rezistente-n care poti cara borcane de miere.



Stupina Romaneasca


     "Sunt Trandafir Remus, 55 de ani, ofiter de politie in rezerva, si am imbratisat pasiunea apiculturii din 1978, de la unchiul meu. Pe langa facultatea de Drept, am urmat si absolvit (ca pe o pasiune de suflet) facultatea de Agricultura. In anii in care munca de serviciu a fost mai intensa nu am putu sa prestez si apicultura, dar nu am rupt "relatia" cu aceasta pasiune. In 2014, l-am cunoscut pe domnul Viorel Ervin Stoica (40 de ani), cu care ulterior am facut un parteneriat apicol. In fapt, Stupina Romaneasca este un forum creat de noi. Produsele noatre sunt produse de inalta calitate, 100% miere naturala (a nu se confunda cu sintagma "Produs 100% natural" care nu are mai nimic in comun cu mierea 100% naturala) in primul rand datorita faptului ca, in conformitate cu Legea Apiculturii (nr. 383 rep. in 2017) inainte de a ne deplasa in pastoral, culegem informatii de la administratorii culturilor agricole, prin care obtinem date cu privire la gradul de chimizare si ce anume s-a folosit. In seara in care ne deplasam in pastoral, schimbam caturile stupilor, astfel ca mierea culeasa sa nu se combine cu cea care urmeaza sa fie obtinuta de albine, pentru ca puritatea, gustul si proprietatile sa fie de o calitate superioara. Nu folosim nici un fel de stimulenti, siropui sau alt tip de "amestecuri". Precizez ca suntem autorizati."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu