24 ianuarie 2018
Târg cu Bunătăți, 9-11 februarie 2018, Eliana Mall, Brasov
Târg cu Bunătăți, 9-11 februarie 2018, Eliana Mall, Brasov
23 ianuarie 2018
Te cautam pentru primul ghid al micilor producatori romani
Te cautam pentru primul ghid al micilor producatori romani
In luna martie a anului 2017 noi, un cuplu de medici mureseni, am demarat proiectul "La Onuca", care isi doreste sa promoveze un stil alimentar si de viata sanatos, prin consumul de produse traditionale si artizanale romanesti.
In timp, blogul Onucai a devenit o platforma de promovare a micilor producatori autohtoni, insumand peste 100 de manufacturieri. Ne-am axat si pe promovarea magazinelor care comercializeaza produse naturale, a fermelor agroturistice, dar si a evenimentelor, targurilor care au loc in toata tara. De asemenea, ne-am straduit sa formam o comunitate, sa sporim interactiunea dintre clienti si micii producatori, dar si intre alte asociatii sau websiteuri care impartasesc pasiunea pentru acest domeniu. In acest sens am creat pe Facebook "Grupul micilor producatori locali si iubitorilor de produse traditionale", care numara peste 5000 de membri.
Mai multe despre noi puteti gasi aici:
Acum, in cele ce urmeaza, ne propunem sa realizam primul ghid al micilor producatori autohtoni, la nivel national, "Ghidul micilor producatori romani".
Este un proiect maret care ne propunem sa se desfasoare astfel:
Este un proiect maret care ne propunem sa se desfasoare astfel:
1. In prima etapa a acestui amplu proiect ne vom stradui sa identificam cat mai multi producatori din toata tara, prin intermediul internetului. De asemenea dorim sa atragem si alti promotori din acest segment sa se implice si sa se foloseasca de baza lor de date pentru a incuraja cat mai multi producatori sa aplice pentru prezenta in acest ghid. Vom colecta datele pe vaza unei casete de informatii standard. Aceasta prima faza va dura pana pe 28.02.2018.
2. Intr-o etapa secunda vom constitui o echipa de lucru formata din promotori ai produselor naturale/bio/eco din Romania, alaturi de care vom selecta micii producatori pe baza unor criterii prestabilite, stabilindu-se un punctaj si o listare in functie de acest punctaj, care va defini ordinea prezentei in ghid si prioritizarea pentru o vizita la fata locului a fermei/fabricutei in functie de posibilitatile financiare. Pot fi implicati si fotografi care sa imortalizeze unic aceste vizite. Prioritarea o vor avea producatorii autorizati cu respect pentru manufactura si naturaletea produselor, materie prima de origine proprie, absenta aditivilor alimentari si conservantilor. Aceasta faza va dura pana pe 31.03.2018.
- denumire comerciala: 3 pcte
- denumire producator: absenta 3 pcte < prezenta 1 pct
- detinatori: familie 3 pcte < asociati 2 pcte < solitar 1 pct
- locatie: rural 3 pcte < urban 2 pcte < strainatate 1 pct
- traditie: peste 21 ani 3 pcte < 11-20 ani 2 pcte < sub 10 ani 1 pct
- manufactura: 100% 3 pcte < 99-50 2 pcte < sub 49 1 pct
- gama: variata 3 pcte < 2 produse 2 pcte < 1 produs 1 pct
- produs reprezentativ: 3 pcte
- materie prima: proprie 3 pcte < Romania 2 pcte < import 1 pct
- produs: traditional 3 pcte < eco/bio 2 pcte < natural 1 pct
- aditivi: fara 3 pcte < naturali 2 pcte < sintetici 1 pct
- atestare de produs traditional/eco/bio: detinuta 3 pcte < in curs 2 pcte < fara 1 pct
- atestat de producator: detinuta 3 pcte < in curs 2 pcte < fara 1 pct
- distributie: magazine 3 pcte < site/FB 2 pcte < fara 1 pct
- servicii: cazare 3 pcte < vizitare 2 pcte < fara 1 pct
- alti producatori recomandati: numerosi 3 pcte < 1 producator 2 pcte < niciunul 1 pct
- fotografii: da 3 pcte < incomplete 2 pcte < fara 1 pct
- logo: da 3 pcte < nu 1 pct
- motto: da 3 pcte < nu 1 pct
- site: da 3 pcte < in curs 2 pcte < fara 1 pct
- FB: pagina 3 pcte < profil 2 pcte < fara 1 pct
- aviz FB: 5 stele FB 3 pcte < 4.9 stele FB 2 pcte < sub 4.9/fara aviz 1 pct
- email: da 3 pcte < fara 1 pct
- telefon: da 3 pcte < fara 1 pct
3. Urmeaza constituire a unei echipe de lucru formata din designeri grafici, web designeri, fotografi, scriitori, editori, etc care sa participe practic la scrierea propriu-zisa a ghidului, care ne propunem sa fie in format PDF/Ebook, dar, daca vom gasi si o sursa de finantare, o vom publica si in format tiparit. Producatorii care vor prezenta minusuri (de exemplu logo, site, etc), in masura posibilitatilor vor fi sprijiniti de echipa implicata in proiect.
- Sfaturi pentru producători
despre cum sa isi imbunatateasca imaginea si expunerea:
https://laonuca.blogspot.ro/2017/03/sfaturi-pentru-producatori.html?m=1
- Sfaturi pentru producatori
despre cum să îsi înregistreze produsul ca produs tradițional românesc:
https://laonuca.blogspot.ro/2017/04/afla-cum-poti-sa-iti-inregistrezi.html?m=1
- Chestionar despre tendintele
alimentare ale romanilor:
http://www.isondaje.ro/surveys/results/528782269
- Lista cu mancarurile
traditionale romanesti conform Wikipedia:
https://laonuca.blogspot.ro/2017/05/le-mananci-in-fiecare-zi-dar-stii-care.html?m=1
- Linkuri utile:
https://laonuca.blogspot.com
www.facebook.com/groups/grupulproducatorilorlocali
- Prezentarile micilor producatori
romani (1 producator/2 pagini)
4. In final distributia ghidului la evenimente si targuri specifice, precum si in magazinele de specialitate, crearea de parteneriate media.
Mentionam ca prezenta in acest ghid nu implica nici un cost pentru producatori.
Asadar, daca doriti sa fiti inclusi in acest ghid, va rugam raspundeti la urmatoarele intrebari scurte:
- denumire comerciala
- denumire producator
- numele detinatorilor firmei
- localitate si judet
- debutul activitatii
- procentul de manufactura si procentul de mecanizare a
procesului productiei
- gama de produse
- produsul cel mai reprezentativ
- sursa materiei prime
- tipul materiei prime naturala/eco/bio
- aditivi alimentari sau conservanti
- atestare de produs traditional romanesc sau producator
eco/bio
- autorizatie de producator
- magazine in care comercializati produsele
- detineti si o ferma cu posibilitate de vizitare sau
cazare?
- recomandati alti mici producatori
- logo, motto, fotografie
produs reprezentativ, fotografie producator, fotografie fabrica/ferma, site,
pagina FB, email, telefon
Raspunsul la toate aceste intrebari le asteptam pana la data de 28 februarie 2018 la adresa de email sau laonuca@yahoo.com .
Multumim si va asteptam cu drag!
20 decembrie 2017
Onuca si colaboratorii va ureaza Sarbatori Fericite!
Onuca si colaboratorii va ureaza Sarbatori Fericite!
Iata ca anul 2017 este pe sfarsit si e vremea bilanturilor si concluziilor.
A fost anul in care, timid, dar in acelasi timp curajos si optimist, micul producator roman a reusit sa iasa din anonimat, sa scoata capul in "lumea buna" dominata de marile branduri, sa convinga consumatorii ca tot preparatele noastre specifice sunt mai sanatoase.
Ca si popor am importat cu un elan puternic toate produsele "la moda" de pe piata internationala si aproape ca am aruncat la pubela cu produsele noastre traditionale. Nici tomatele noastre carnoase, dulci si gustoase nu mai erau bine, ci am fost sedusi repede de legumele si fructele aduse din exteriorul tarii, identic de lucioase, impecabile, ca niste piese de plastic realizate dupa o matrita identica. Este drept ca nivelul de trai si de educatie alimentara inca ne limiteaza puternic sa ne permitem sa vedem dincolo de ce ni-i se pune in fata ochilor si sa ne permitem sa alegem ceea ce cumparam nu doar in functie de pret, ci si de calitate.
Insa, lucrurile sunt pe cale de a se schimba, incepe sa se creezez "infrastructura" necesara unei piete ale produselor traditionale si artizanale, micii producatori au invatat ca au de castigat daca vin cu produse de calitate superioara fara aditivi si conservanti, au invatat ca este umportant sa aleaga un nume sonor pentru micuta lor afacere, au investit in logo-uri, etichete, recipiente aspectuoase si au descoperit cat de importanta este expunerea creand un site si deschizand portite inspre clienti promovandu-si si vanzand online.
Incet, incet, foarte tarziu si sceptic au venit si autoritatile in sprijinul lor, au inceput sa se inregistreze la nivel european produse sub apelative si indicatii protejate (precum Salam de Sibiu, Telemea de Ibanesti, Novacul afumat din Tara Barsei), s-au organizat targuri si evenimente gen street food prin care micii producatori au putut sa isi vanda rodul muncii si al sudorii.
Noi, familia Onucai, am inceput sa fim preocupati de a manca sanatos o data cu venirea pe lume a unui copilas, iar sederea temporara intr-o tara vestica ne-a intrigat, vazand cat de mult pret se pune acolo pe manufactura si artizanat. Asa am decis sa ne implicat in promovarea produselor traditionale romanesti, deschizand acest blog, creand comunitati pe retelele de socializare, realizand un studiu asupra preferintelor publicului consumator roman si punand la cale proiecte pentru o mai buna informare si interactiune intre producatori si consumatori, precum este cel de realizare a unui ghid al micilor producatori romani, care ne propunem sa iasa la lumina un anul 2019.
Asadar, un fructuos an 2017 se incheie, noi, Onuca si familia, precum si colaboratorii nostri, va uram ca Sfintele Sarbatori sa va gaseasca sanatosi in casele voastre pline de liniste si intelegere, iar Noul An sa va aduca putere de munca si succes, spre indeplinirea tuturor dorintelor! Sarbatori Fericite si An Nou Fericit! La Multi Ani!
BlueScent
Deliciul Mihaelei
Endea
Heilo
Senia Soap
Ulei presat la rece Somcuta Mare
Abonați-vă la:
Postări (Atom)