Promovare a produselor tradiționale și artizanale românești: Am creat grupul "Produse locale din Muresul frumos"

2 septembrie 2017

Am creat grupul "Produse locale din Muresul frumos"

Am creat grupul "Produse locale din Muresul frumos"


     Muresul, spre diferenta de alte zone, se bucura de o frumusete rara in ce priveste diversitatea peisagistica, etnica si culturala. Aceasta diversitate se mentine si atunci cand vorbim despre ceea ce cultivam si producem, deoarece, deopotriva romanii si maghiarii stiu sa manance foarte bine, sa gateasca, sa faca preparate specifice. Ne aflam intr-o regiune privilegiata astfel, va indemn sa fiti mandri de voi, doar printr-o interactiune, intrajutorare si o promovare, expunere cat mai buna a rezultatelor sudorii voastre, vom reusi sa facem si mai frumos Muresul nostru.

     Asadar, va indemn sa va inscrieti in acest grup de pe Facebook, sa publicati si sa adaugati si alti mici producatori locali, precum si iubitori de produse traditionale romanesti.




     In cele ce urmeaza as dori sa trec in revista cativa dintre micii producatori locali mureseni, asteptam vesti si despre altii, ne puteti scrie la adresa de email laonuca@yahoo.com.



Alma Natural - Tg Mures

     "A fost o data ca niciodata… asa incepe frumoasa poveste Alma Natural. Din iubire pentru natura si pentru darurile pe care ni le ofera, dar si din dorinta de a mentine sanatatea noastra si a celor dragi noua, s-au nascut produsele cosmetice naturale, „Alma Natural”.
     Ideea de a crea cosmetice naturale, fara parabeni, conservanti chimici si elemente artificiale a inflorit in insulele Cayman, dupa primul contact cu o lumanare parfumata, realizata de o colega care a studiat Academia de Aromaterapie, din Africa de Sud. In mod natural, simturile mi-au fost gadilate de placutele arome si asa s-a nascut interesul meu pentru aromaterapie.
     Constiincioasa si curioasa din fire, am inceput sa studiez aromaterapia, am aflat secretele ingredientelor naturale si m-am initiat in arta amestecurilor de blenduri, in timp ce, in mintea mea, se nastea firav si timida, ideea „Alma Natural”.
     Am inceput sa dau frau liber imaginatiei mele si, cum aveam deja strasnice cunostinte despre aromaterapie, am inceput sa creez, in regim handmade, produse cosmetice naturale, fara parabeni si coloranti.
     Vasele au inceput sa fie tot mai pline de uleiuri care mai de care mai aromate, unturi sau blenduri de uleiuri cu plante, iar mie imi crestea inima de bucurie vazand cum infloresc produsele mele.
     Am inceput cu o „Lumanare de masaj”, care mi-a luminat calea si care m-a inspirat sa creez retete de creme pentru fata si corp. Le ofeream, ulterior, in dar prietenilor si rudelor, pentru a se bucura si ei de beneficiile cremelor naturale, facute chiar cu mainile mele.
     Stiam foarte bine beneficiile ce urmau sa fie simtite si de cei dragi mie, asa ca, nu mare mi-a fost mirarea cand comenzile au inceput sa curga din ce in ce mai mult.
     Ma uit cu bucurie in urma mea si acum, dupa 3 ani, si imi salta inima de bucurie cand vad ca produsele „Alma Natural” sunt apreciate de catre cei dragi mie, dar si de cei pe care nu ajung sa-I cunosc, dar care-mi trimit testimoniale despre cat de bine le-au facut produsele.
     „Alma Natural” – produse cosmetice naturale, fara parabeni si conservanti
     Ca orice „mama”, am preferatii mei – imi place exfoliantul de corp, serumurile de fata, crema de ochi, care ma ajuta sa-mi pastrez frumusetea in mod natural. Cred cu tarie ca produsele mele sunt asimilate in cel mai mare organ al corpului nostru, pielea, oferind hidratare, prospetime si arome naturale imbietoare. „Alma”, simbolizeaza insasi „Zeita Mama” in limba latina si imi doresc ca acest nume sa fie rostit pe buzele clientilor mei cu bucurie si placere.
      Atenta la nevoile femeilor, am creat cu dragoste retete de creme de fata, creme de corp, exfoliante si chiar creme pentru bebelusi largindu-mi astfel sfera produselor „Alma Natural”. Asadar, experienta mea de-a lungul timpului cu oameni cu diferite probleme de piele este una personala si nu am lasat nimic la voia întamplarii.

      Exigenta din fire, am tratat cu seriozitate fiecare problema de piele a prietenilor mei, asa imi place sa-mi numesc clientii, care au venit, de-a lungul timpului, cu fel de fel de probleme dermatologice.
     „Femeile sunt ca o enigma, toate diferite si in acelasi timp, cu aceleasi nevoi firesti”
     Experienta mea in domeniul beauty nu este intamplatoare, am cochetat dintotdeauna cu femeile, am invatat care sunt nevoile lor si am incercat, prin prisma meseriei mele, sa le ofer raspunsuri, ajutor si frumusete. Experienta din insulele Cayman pentru mine a fost extrem de edificatoare, m-a intregit si m-a facut sa realizez importanta aromaterapiei si a produselor naturale, fara coloranti si parabeni, in viata fiecaruia dintre noi, iar salonul pe care l-am condus m-a ajutat sa fiu partasa ani de zile la acele aspecte de care au cea mai mare nevoie femeile.
     Nevoile clientilor mei, prietenilor mei, cum imi place sa-I numesc, s-au intensificat si, odata cu ele si comenzile pentru lumanarile parfumate, care au ajuns si au inmiresmat SPA-uri din Bucuresti si alte orase mari din tara. Mentin legaturile cu cei la care ajung produsele mele, cum altfel as putea primi un feedback mai bun, daca nu de la ei, cei care le folosesc? Doar perseverand si fiind atent la nevoile clientilor tai, poti sa oferi produsele de care ei au nevoie, acesta fiind principiul dupa care m-am ghidat si dupa care ma ghidez, in continuare.
     „Alma Natural” este un obiectiv atins, o poveste, ale carei file le scriu si rescriu in fiecare zi, de la prima geana de lumina si pana la ultima frantura din zi. Scriu retete care imi invadeaza in mod natural mintea, cand colindand dupa plante, pe care le aleg cu atentie si pe care ulterior, le pun la uscat si mai apoi la macerat in „vase magice”, sapunurile, spre exemplu, stau intre 6-8 saptamani, pentru ca, in final, sa le ambalez.
     „Alma Natural” – produse cosmetice naturale, certificate
     Imi plac din cale afara animalele si nu as putea sa ma resemnez cu gandul ca produsele „Alma Natural” sunt testate pe animale, asa ca, am exclus din start aceasta posibilitate. In schimb, pentru a oferi garantii clientilor mei, trimit fiecare produs in laboratoare speciale, certificate, unde sunt testate si ulterior, primesc raspunsul lor pozitiv. In plus, ca orice producator european de produse cosmetice naturale, toate sunt notificate pe portalul Comisiei Europene.
     Recomandari: Hidratarea si ingrijrea corespunzatoare sunt cuvinte cheie pentru orice femeie, indiferent de varsta, job sau sezon. O piele hidratata inseamna o piele sanatoasa, iar acest lucru se poate obtine cu usurinta cu ajutorul produselor cosmetice naturale, special concepute, din unt de Shea, unt de Cacao, unt de Mango, ulei de Cocos si ulei de Migdale, dar si din alte ingrediente organice sau naturale, presarate la rece si nerafinate.
     Starea de bine si linistea interioara sunt principalele aspecte esentiale, pentru o viata linistita si lipsita de griji, si, cum sanatatea interioara va fi intotdeauna oglindita in aspectul fizic, atentia la detalii conteaza, cu atat mai mult. Starea de relaxare poate fi atinsa cu usurinta datorita plantelor aromate, a fructelor dar si a radacinilor, efectele acestora fiind cunoscute inca din cele mai vechi timpuri. Uleiurile esentiale joaca un rol extraordinar in pastrarea frumusetii, datorita faptului ca sunt extrase din diverse parti ale anumitor plante (frunze, flori, seminte, fructe, radacini), care contin ingrediente active, dar si a faptului ca acestea nu sunt retinute in organism, astfel ca nu lasa urme de toxine. Uleiurile esentiale sunt exact opusul chimicalelor si, daca ar fi sa ne ghidam dupa principiul „ce nu poti manca, nu aplica pe piele”, atunci ar trebui sa renuntam la cremele nocive. Avantajele uleiurilor esentiale sunt extraordinare, se absorb foarte usor in piele, pot fi folosite atat pentru protectia solara, cat si pentru intretinere si sunt recomandate pentru toate tipurile de ten. In plus, au avantajul de a putea fi folosite chiar si de femeile gravide, prevenind vergeturile si petele de hiperpigmentare, dar si de bebelusi, pentru hidratare si prospetime.
     Natura ne invata cum sa fim frumoase, alegeti produse cosmetice naturale, alegeti sanatatea!"





Berea Lapusna - Ibanesti Padure, reteta veche din 1675

      "Valea Gurghiului este renumită pentru aerul curat, codrii seculari şi, mai ales, pentru apa pură care izvorăşte direct din munţi, din Izvorul Calinului. Secretul profesorului de matematică Dumitru Matei, care respectă o reţetă germană veche, cu fermentaţie îndelungată şi ingrediente naturale de cea mai bună calitate. Astfel, drojdia lucrează, toate vitaminele se păstreză, iar după 70 de zile se naşte o bere ca pe vremuri!"





Biflora - Miercurea Nirajului, traditie din 2004


     "SC Biflora SRL a fost inființată în anul 2004 și are ca obiect de activitate comercializarea produselor floricole în mai multe stadii de dezvoltare - din stadiul de răsad-butaș până la stadiul de plantă aptă pentru a fi plantată în rondouri sau jardiniere, cu scopul de a oferi clientilor săi produse și servicii de cel mai înalt nivel. Este unicul reprezentant în România al firmelor Volmary și Stender. Produsele comercializate sunt: - semințe de flori - Volmary - răsaduri și butași de plante anuale, bienale și perene - Volmary - butași de crizanteme - Gediflora, Kientzler - substraturi pe bază de turbă - Stender - ghivece de producție - Teku - îngrășăminte Osmocote; Universol; Peters - Scotts Colectivul firmei vă stă la dispoziția dumneavoastră cu informații despre cele mai noi produse, technologii de cultură și sfaturi la efectuarea comenzilor și în timpul culturii. Produsele noastre corespund din punct de vedere calitativ celor mai înalte Standarde Europene, calitatea produselor și serviciilor fiind una dintre principalele preocupări ale noastre. Vă mulțumim pentru timpul acordat citirii acestei prezentări și vă dorim success în activitate."



Site-ul Biflora

Pagina de Facebook Biflora




Casa de pe deal – Saschiz, traditie din 2010

     "Suntem mici producători de produse naturale şi artisanale. Echipa noastră - Anca: practici agricole, producţie, vânzare, promovare,marketing ,prezenţa la pieţe şi evenimente ocazionale naţionale,evenimente internaţionale; Christophe: turism, webmaster; Charlie: practici agricole, tehnologie, producţie. Produsele si serviciile Casa de pe Deal respecta cultura,traditiile si mediul inconjurator. Promovarea produselor locale si crearea unor lanturi alimentare cat mai scurte. "Abordarea Slow Food in ceea ce priveste agricultura , productia alimentara si gastronomia se bazeaza pe conceptul calitatii alimentelor definit prin 3 principii interconectate: bun, curat si corect. Mancarea buna- este gustoasa si plina de arome, stimulatoare si satisfacatoare pentru simturi. Mancare curata- inseamna ca preparatele sunt produse respectand ecosistemele, animalele, biodiversitatea si peisajele, consumarea acestora nu este daunatoare sanatatii umane. Productie alimentara corecta- inseamna respectul pentru justitie sociala, adica plati si conditii corecte pentru toti cei implicati, preturile accesibile pentru cumparatori si corecte pentru producatori." Din punct de vedere al activitatilor de turism, va propunem servicii de asistenta/ghidaj si organizarea de degustari produse locale. Conserve din legume si fructe,siropuri,sucuri,dulceata de lapte, Muraturi picante, gogosari cu hrean, sfecla rosie cu hrean,mere cu hrean Gemuri si dulceturi: coacaze, coarne, dulceata de ardei iute, gutui, lapte cu: vanilie, migdale, cafea si floare de sare de mare, macese, mere cu scortisoara, piersici, prune, rabarbar, capsuni cu rabarbar, zmeura, visine, nuci verzi. Sirop: catina cu miere, rabarbar, soc. Inchiriere biciclete Merida: 20 biciclete pentru adulti, 5 biciclete pentru copii. Castile si manusile sunt asigurate."













Dealurile Uilei - traditie din 2013



     "Produse naturale preparate după rețete tradiționale. (...) Îmbinând experiența și priceperea preparăm cu multă pasiune, după metode tradiționale, produsele noastre naturale din poamele crescute tocmai în aceste locuri, care sunt trecute cu grijă prin mâinile noastre de la primul mugur, până la eticheta finală. (...) Cireșe, vișine, mere, pere, prune din producția proprie. Dulcețuri, compoturi, siropuri, zacuscă, paste de tomate și ardei, murături."










Dactylis - Ludus, traditie din 1993




Dulceata lu' Razvan – Idicel Padure, traditie din 2012

     "Dulceața lu Răzvan este un produs 100% natural, făcut după cum a știut mai bine Doamna Veronica a lui Gavrilas din Idicel Pădure. Răzvan mi-a spus mama și Răzvan mă prezint și vouă. Am 24 de ani și deși dulceața mea e despre voi și despre momentele voastre de bucurie, acum mă aflu printre norocoșii care pot să-și spună povestea unui vis împlinit. Cu bune și cu rele, cu ambiția și poate uneori naivitatea unui tânăr care are un vis, am făcut tot ce mi-a stat în putere să îndeplinesc ceva pentru sufletul meu și care să fie numai bun să fie împărtășit cu cei dragi. Dulceața mea și ceea ce veți avea pe masă este rezultatul unor străduințe pe care o să încerc să vi le povestesc în cele ce urmează așa cum știu eu mai bine."







Gabriella - Miercurea Nirajului



     "Produse lactate gustoase si sanatoase, fara adaos de orice ingredient strain, conservant, colorant, aroma, etc."





Site-ul Gabriella



Larix - Sovata, traditie din 1992

     "Vă oferim o gamă largă de ceaiuri medicinale sau aromate. De asemenea, exportăm o sumedenie de plante medicinale, recoltate din Transilvania. Puteți alege și din varietatea noastră de cosmetice din extracte naturale. Am înființat Larix în 1992 și ne-am stabilit la Sovata. Ne place aici, la poalele Munților Gurghiu, fiindcă este o zonă pitorească și ne putem bucura de toate resursele naturale necesare produselor noastre. Părțile locului ne oferă posibilitatea să pregătim ceaiuri din plante și fructe folosind întotdeauna cele mai potrivite ingrediente naturale. Garantăm condiții de calitate certificate și o procedură de producție riguroasă, supravegheată cu sporită atenție. Dorința noastră este să putem oferi un sortiment cât mai variat de produse din plante medicinale, urmându-ne pasiunea pentru calitate și respectul față de consumatorii ceaiurilor noastre."






Manufactura de branza - Cund, traditie din 2011

     "Manufactura de Brânză produce brânză maturată după metoda de producție elvețiană. Manufactura noastră prelucrează laptele din ferma proprie, lapte produs pentru gust, nu pentru cantitate. Primăvara/vara văcuțele noastre bălțate și-o petrec în libertate, pe pășune, producând lapte doar din ierburi și mirodenii! Iarnă primesc furaje naturale produse în ferma noastră: fân, lucernă, sfeclă furajeră și obroc. (...) Folosim doar laptele din propria fermă, lapte nepasteurizat pentru gust adevărat! Nu folosim clorură de calciu sau alte E-uri! Singurul conservant folosit de noi este apa sarată de izvor, de la Sovata! Maturarea (2 luni) are loc în pivnița special construită pentru brânzele noastre, oferind condițiile optime de păstrare! (...) În atelierul nostru se produce doar un singur tip de brânză maturată, din convingerea că e mai bine să ai un produs de al cărui calitate ești convins, decât să ai multe mediocre."








Oua de prepelita familia Pasc - Tg Mures, traditie din 2009

     "Suntem o ferma mica,situata in Targu Mures unde producem natural oua de prepelita. Ferma noastra ofera un mediu sigur pentru cresterea si ingrijirea in cele mai bune conditii a prepelitelor. Totul a incepu ca o activitate de familie, insa pasiune pentru aceste pasari si beneficiile pe care ouale si carnea proaspete, de calitate superioara, 100% biologice le-au avut asupra intregii noastre familii, ne-au determinat sa putem oferi aceste produse tuturor oamenilor interesati."






Paraul Fantanelelor - Habic, traditie din 2013

          "Povestea noastră așa cum numai noi o știm. Silvicultori de meserie, familie formată din 4 membri: mama, tata și 2 copii ne hotărâm să facem ceva pentru o viață mai bună și pentru un viitor care să ne ducă cât mai aproape de natura. Iubitori ai fructelor de pădure ne gândim în anul 2009 să înființăm o cultură de zmeură, neștiind că aceasta ne va aduce satisfacții sufletești și financiare mai mari decât ne-am închipuit noi. Cu rădăcinile de la țară (comuna Petelea - sat Habic), începem să plăntăm pe o suprafață de 5 arii zmeura. Anul 2009 fiind un an secetos, a fost nevoie de apă. Noi, încrezători în ceea ce facem și neavând apă aproape, am fost nevoiți să ducem apă în câmp cu bidoane și găleți pentru a salva mica noastră cultură. Anul următor, recolta fiind una bogată, am fost motivați să continuăm plantarea pe încă 20 de arii. Viitorul se anunța unul prosper. Am început să căutam soiuri care să corespundă condițiilor pedoclimatice din zona noastră. Datorită faptului că fructele pe care le producem sunt mult apreciate de consumatori am hotărât să mărim suprafața până la 60 de arii. Natura nu este tot timpul așa cum ne-o dorim și în cazul nostru, cu o suprafață de cultură destul de mare, avem nevoie de o cantitate mare de apă pentru perioada secetoasă, așa că din profitul nostru mai facem o investiție. Un mic lac în care putem stoca apa necesară pentru irigarea culturii și tot așa, cu multă muncă de primăvara devreme până toamna târziu, cot la cot, toată familia am reușit să întreținem cultura și să culegem rodul muncii noastre. Iată-ne ajunși în primăvara anului 2013. Cu o decizie spontană hotărâm să extindem mica noastră afacere prin amenajarea unui spațiu de prelucrare a fructelor și din acel moment s-a născut “Dulceața Pârâul Fântânelelor”. Numele provine de la “Pârâul Fântânelelor”, care este o bucată de pământ lăsată zestre de strămoșii noștri. Deoarece avem nevoie de mai multe feluri de fructe pentru procesare, cultivăm și mure, căpșuni, coacăze negre. În funcție de cerințele clienților care apreciază produsele noaste, achiziționăm de la alți producători fructe pe care noi nu le producem și le prelucrăm. Anul 2014 fiind un an prosper ne-a determinat să extindem din nou afacerea în comuna Beica de Jos, unde am înființat o nouă cultura de zmeură. Acum intrăm în iarnă cu o suprafață care depășește un hectar și suntem foarte încrezători în afacerea noastră. Sperăm ca anul 2015 să ne aducă satisfacțiile anilor precedenți, pentru a putea mulțumi clienții noștri ca și până acum. Si povestea continua."



Pagina de Facebook Paraul Fantanelelor



Petry - Tg Mures, traditie din 1700

     "La Petry respectăm obiceiurile, asigurând încontinuu gusturile originale şi produsele naturale, ca Dumneavoastră să nu uitaţi niciodată cum este o masă adevărată."

     De la Petry noua ne place mult sa consumam pateul inborcanit. Cu un strat generos de untura deasupra, vei gasi in interiorul borcanului un pate natural, fara conservanti, cu un gust identic cu cel prelucrat la tara, la bunici. O textura minunata.





Pagina de Facebook Petry



Prepelitele lui Holi – Ideciu de Jos









Senia – Reghin

      "Numele “Senia” provine din cuvantul de origine araba “Zenia” care inseamna floare, sapunul floare sau sapunul cu miros de floare, sapunul cu mireasma naturii. Acest nume nu este unul intamplator, este un nume care simbolizeaza esenta sapunului natural fabricat manual, floarea simbolizeaza naturaletea, gingasia, frumusetea, puritatea. Toate aceste elemente sunt in rezonanta cu ingredientele sapunurile Senia, care contin particule din natura: uleiuri vegetale, flori si frunze de plante, infuzii, sucuri naturale de fructe si legume, iar nu in ultimul rand nepretuitele uleiuri esentiale, care vin sa confere proprietati aromaterapeutice sapunurilor. Pe langa simbolistica etimologica, “Senia “ intruchipeaza imaginea femeii pozitive, entuziaste, pline de viata, usor boema, care pretuieste adevaratele valori ale vietii: dragoste, simplitate, naturalete, onestitate. Femeia “Senia”, este mai mult decat o frumusete fizica, pentru ea primeaza frumusetea spiritului, ea stie ca viata este mai mult decat o imagine, este femeia care incerca sa traiasca in echilibru, in armonie, este femeia care inspira si este mereu inspirata. Sapunurile Senia contin ingrediente din natura atent selectionate, sunt simple, fabricate in serie mica, taiate si ambalate manual, cu miros si culori naturale, nu contin chimicale sintetice, mirosurile nu sunt fructate si puternic mirositoare, culorile nu sunt intense. Sapunurile Senia sunt fabricate manual cu foarte multa grija si pasiune, ele doresc sa transmita energie naturii, sa linisteasca, sa echilibreze emotiile, sa revigoreze si sa energizeze. Aceste sapunuri sunt un adevarat panaceu atat pentru trup cat si pentru suflet."








Siropuri si dulceturi Hajni





Siropuri si dulceturi Hazi - Hodosa





Suc de mere Batos - Natur Agrofar, traditie din 2011

     "Sucul natural de mere este un produs 100% natural, obtinut din fructe proaspete si sanatoase atent selectionate, spalate, tocate, presate la rece, pasteurizate. Sucul 100% natural nu contine conservanti, arome, aditivi alimentari (E-uri) si nici nu are zahar adaugat."








Telemea de Ibanesti (Indicatie Geografica Protejata) - Mirdatod, traditie din 1994


      "Societatea are ca şi domeniu de activitate colectarea laptelui materie primă şi obţinerea de produse lactate. Personalul angajat, la toate nivelele de producţie este în număr de peste 100 de persoane, fiind calificat pe acest segment al producţiei, urmându-se permanent cursuri de calificare şi perfecţionare.Produsele noastre
      Sortimentele obţinute în cadrul societăţii sunt în număr de 39, cuprinzând următoarele sortimente/clase de produse: caşcaval, telemea, brânză burduf, urdă, smântână, brânză de vaci, brânză topită, rulade afumate cu condimente, ruladă cu urdă şi mărar, unt.
Precizăm faptul că unitatea are capacitate de producţie mare, procesând o cantitate de 35.000 litri lapte/zilnic. O mare parte din produsele noastre (sortimentele de Caşcaval Calup şi Triunghiular) sunt atestate de către Ministerul Agriculturii, iar sortimentul Telemea de Ibăneşti, are atestatul DOP (Produs de origine protejată) la nivel naţional, aşteptand şi aprobarea CE.
     Produse de Ibăneşti, le guşti şi nu te mai opreşti!
     România va trebui să intre în rândul ţărilor de frunte ale Uniunii Europene, ca număr de produse tradiţionale atestate. Promovarea produselor tradiţionale, obţinute după reţete specifice sau provenind dintr-o zonă geografică, reprezintă patrimoniul nostru românesc. Arta, cultura şi mediu natural, oferind un mare potenţial pentru dezvoltarea segmentului alimentar , cu impact major asupra economiei ţării."





Therezia - Panet, traditie din 1994

     "Fondată în anul 1994, firma Therezia a cunoscut o ascensiune rapidă şi dinamică, impunându-se pe piaţa alimentară românească şi internaţională printr-o strategie managerială care a reuşit să aducă la standarde europene calitatea produselor şi serviciilor oferite clienţilor săi. Investiţiile permanente în tehnologie, instruirea continuă a personalului, folosirea unor reţete originale, dar şi a unora tradiţionale, preocuparea pentru satisfacerea celor mai înalte standarde de calitate au făcut din Therezia un nume sonor în domeniul produselor lactate din România şi un element important pe piaţa brânzeturilor. Aplicarea cunoştinţelor şi experienţei dobândite de către conducerea firmei în ţări cu o bogată tradiţie în domeniu, cum sunt Austria, Germania, Elveţia şi Olanda, strânsa colaborare cu specialiştii din aceste ţări, implementarea unor metode de lucru occidentale şi a unei tehnologii moderne de prelucrare a laptelui sunt elemente care, coroborate, au contribuit la dezvoltarea firmei. Fără a fi lipsiţi de obiectivitate, Therezia se numără printre cei mai importanţi producători de brânzeturi din România, reuşind în scurt timp să se impună şi pe piaţa Uniunii Europene. Creativitatea combinată cu dorinţa de a păstra şi promova tradiţiile româneşti, Therezia foloseşte drept materie primă în exclusivitate laptele ardelenesc."


Site-ul Therezia

Pagina de Facebook Therezia



Villa Vinea - Mica, traditie din 2001


     

     "Vinurile VILLA VINEA sunt rezultatul unui microclimat unic, seva unui pamant extraordinar, amplasat pe valea râului Tarnava Mica, una dintre cele mai vechi regiuni viticole ale Transilvaniei. Combinatia de soiuri plantate pe pantele cu expozitie predominant sudica, este unica. Vanturile vestice si nord-vestice favorizeaza reglarea ritmului vitei de vie, evaporand apa in exces provenita din roua diminetii, ceata sau precipitatii, ajutand, astfel, ca strugurii sa retina zaharuri, aciditate tipica si arome specifice acestui terroir.Povestea a inceput in jurul anului 2001, cand Heiner Oberrauch a descoperit aici, in inima Transilvaniei, acest loc plin de promisiuni. Dorinta lui a fost de a crea vinuri unice, cu mult caracter, de neuitat pentru toti cei ce urmau sa le deguste. Solurile au fost cartate, studiate, iar profilul lor geologic a aratat sedimente formate, cu precadere, din argila, minerale si cantitati de apa ideale pentru ce avea el in minte. In cursul urmatorilor ani, 32 de hectare au fost plantate cu soiuri nobile locale, Feteasca Alba, Feteasca Regala si Feteasca Neagra, alaturi de soiuri clasice, Sauvignon Blanc, Riesling de Rhin, Gewurztraminer, Muscat Ottonel, Pinot Noir si Merlot. Mai tarziu, un soi alb, de origine germana, Kerner si unul rosu, de origine austriaca, Zweigelt, au fost adaugate la soiurile déjà plantate. Vinurile rezultate din aceste soiuri sunt doua dintre vinurile preferate ale lui Heiner, de acasa, din Tirolul italian. Oenologul cramei este italianul Celestino Lucin, detinatorul titlului Winemaker of the Year 2009, acordat de publicatia italiana de vinuri Gamberto Rosso, asistat de catre seful de crama Mihaly Denes. Combinatia intre traditia vinului transilvanean si tehnologia moderna si inovatoare, in acest caz, conduce la un rezultat care poate fi regasit in titlurile si medaliile acordate vinurilor VILLA VINEA, inca din primul an de prodictie, 2011, vinuri deosebite prin complexitatea aromatica, echilibru, tanini catifelati si un post-gust lung. Pastrarea autenticitatii locului a fost unul dintre criteriile de baza in constructia cramei. Turnul, caracteristic zonei Transilvaniei medievale, vegheaza asupra frumoaselor dealuri plantate cu diferite soiuri de struguri din intreaga Europa, a satelor cuibarite in vale si a raului serpuind la baza podgoriei. Este un loc cu o atmosfera deosebita, la fel de impresionant ca vinurile create aici. Si cu ajutorul oamenilor de pe valea Tarnavei Mici s-a creat un loc aparte din care rezulta “picaturi foarte speciale”







Vitafruct Ribes - Acatari


     "SC Vitafruct Ribes SRLcu sediul in Tg. Mures, producator de suc natural coacaza neagra, concentraţie 100 %. Vitafruct Ribes oferă produse proprii, cultivate pe plantația proprie de coacăz negru, avizat de Institutul de Cercetare – Dezvoltare pentru Pomicultură Piteşti - Mărăcineni. Societatea comercială este condusă de Koronka Illa, absolventă a facultății de Horticultură Târgu Mureș și specializată în cultivarea de coacăz negru. Plantația de coacăz negru este localizată în comuna Acățari, județul Mureș. Cultivăm următoarele soiuri de coacăz negru: Abanos, Bogatâr, Tinker, Tsema, Tenam, Deea, Costwold cross, Ronix."







Zmeura de Ibanesti - Tireu

     "Crescută într-o zonă de munte, la poalele Munților Gurghiu, departe de orice fel de poluare, zmeura este bio, nestropită cu erbicide sau insecticide."



Pagina de Facebook Zmeura de Ibanesti



Zmeura ta - Tg Mures

     "Zmeura ta va ofera posibilitatea de a cumpara zmeura proaspata de cultura, crescuta din pasiune doar cu apa si soare, fara nici un tratament chimic."


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu