Promovare a produselor tradiționale și artizanale românești: Mustarul de la Cluj

6 octombrie 2017

Mustarul de la Cluj

Mustarul de la Cluj



Produs: Mustar de la Cluj
Denumire: Camping
Producator: Zoltania
Familia: Kovacs
Localitate: Sanpaul, Cluj
Traditie din 2016


Ingrediente: boabe de mustar 23%, otet de mere, zahar, sare, condimente, apa.
Valori nutritionale/100 g: grasimi 4.89 g, acizi grasi saturati 0.25 g, glucide 14.04 g, zaharuri 9.2 g, sare 2 g, proteine 4.23 g, valoare energetica 117.09 kcal.

"Muștaruri 100% naturale, handmade, fără gluten, fără E-uri."



1.    Incepand din ce an aveti traditie in domeniu?
Am demarat proiectul nostru initial sub numele de "saledolcegourmet" in anul 2013. Din dorinta noastra de a produce sortimente de dulceata gourmet.

2.    In ce an ati inceput practic productia dupa toate certificarile si obtinerea autorizatiilor?
Doi ani mai tarziu s-a concretizat autorizarea :dulcegariei" cum ne place noua sa o numim.

3.    Sunt dificil de obtinut?
Nu a fost dificil de obtinut si acest lucru se datoreaza in parte faptului ca deja cunosteam foarte bine regulile de organizare a spatiului si pe de alta parte pentru ca am intalnit un personal bucuros sa autorizeze un spatiu de productie si nu unul de vanzare.

4.    Cine se afla in spatele micutei voastre afaceri, creierul operatiunilor?
Suntem in egala masura implicati in mica noastra afacere. Putem sa o numim o afacere de familie.

5.    Cati oameni sunt implicari in procesul de productie?
In procesul de productie la dulceturi si siropuri sunt eu implicata iar la mustar sotul meu.

6.    In ce procent procesul de productie este manufactura si in ce proportie este mecanizat?
La dulceturi si siropuri procesul de manufactura este de 100% iar la mustar, pentru ca acesta implica moraritul boabelor in doua etape atunci putem spune ca e de 50%.

7.    In ce localitate va desfasurati activitatea de productie?
Productia se desfasoara in comuna Sinpaul judetul Cluj.

8.    Care este gama voastra de produse?
Pentru ca in decembrie 2016 am demarat productia mustarului, am facut o pauza in productia de "dulcegarii". In acest an ne-am propus sa o reluam.

9.    Care este produsul reprezentativ simbolic pentru micuta voastra activitate de productie?
In gama de mustaruri este sortimentul GURMANDIA si in gama de "dulcegarii" dulceata de smochine cu palinca.

10.    Istorisiti putin tehnica, pasii productiei lui.
Mustarul este morarit apoi este lasat sa se odihneasca cu ingredientele pentru 24-48h. dupa care, este malaxat si morarit la moara traditionala de piatra pentru a obtine textura dorita si in final ambalat. "Dulcegariile" sunt facute urmand procesul traditional al orcaror produse din gama ( dulceata, sirop, zacusca)

11.    Prin ce se remarca produsele voastre fata de restul ? Ce au unic ?
La sortimentele de dulceata si mustar ne place sa credem ca ne remarcam prin retete. Fiecare produs este complex, gusturile unice si naturaletea, au fost cele care nu noi ci clientii nostrii le-au apreciat in mod special.

12.    V-ati gandit sa va inregistrati produsul, sa il atestati drept un produs traditional ?
De la bun inceput conceptul micii afaceri a fost de a nu face produse traditionale ci produse complexe care isi pot gasi asocieri culinare diverse (de aceea dulceata de smochine cu palica este o asociere minunata cu foie gras, mustarul Hreanitor este minunat alaturi de branzeturi maturate).

13.    Va ajuta cineva in promovarea produsului dvoastra ? ati investit in crearea unui logo, etichete, website, promovare online, etc ? Este costisitor ?
Pentru ca amandoi suntem licentiati in fotografie si design nu am cuantificat niciodata costurile aferente design-ului, iar in ce priveste promovarea inca lucram la o strategie.

14.    Ce importanta considerati ca au acestea in succesul micutei voastre afaceri?
Din feedback-urile clientilor, design-ul a avut un rol esential la un prim contact cu produsele.Din ceea ce ne-au relatat clientii, le-a inspirat in primul rand incredere in ceea ce priveste calitatea. Mai apoi calitatea le-a fost confirmata la degustare.

15.    De unde va procurati materia prima?
Materia prima pentru 90% din produse o procuram din zona in care producem. Ne bucuram sa putem afirma ca nu negociem la procurarea materiei prime pentru ca suntem sustinatori a miscarii "fair trade" care nu cred ca exista la noi dar intr-un mod tacit o sustinem.

16.    Este ea de origine naturala, prelucrata bio/eco? Folositi conservanti si aditivi alimentari?
Intreaga materie prima folosita este naturala si nu nu folosim nici un fel de conservant ameliatori, coloranti si in ceea ce priveste mustarurile acestea nu contin gluten.Spre exemplu cu mandrie folosim otetul produs la Batos; capsunii la Satu Mare; afinele, merisoarele, hribele de la Muntele Rece, mierea de la un producator din Timisoara care merge la pastorat in muntii din judetul Harghita, vinul pe care il folosim este produs de cramele Recas.

17.    Care sunt modalitatile disponibile de achizitionare si livrare a produselor voastre, in ce magazine va gasim?
Primim si comenzi pe facebook dar suntem prezenti si in magazine exclusiv cu mustarurile. In momentrul de fata ne puteti gasi la Tg. Mures in magazinele Petry si la Brutaria Country Bread; la Cluj in magazinele Crama Noastra, Petry, Elso si anumite locatii Moldovan; la Bucuresti in magazinele Atelier Mici, La Baciu, Companion, Bacania Secuiasca Ianos Bacsi, Zimbria si Pravalescu; la Galati suntem tot in magazinele Zimbria si la Sibiu in magazinele Mandra.In viitorul apropiat vom lansa si site-ul nostru.

18.    Care este motto-ul, crezul vostru?
Nu am fost niciodata ghidati dupa un motto in special ci mai degraba de dorinta constanta de a impartasi cu clientii nostrii produse de o inalta calitate facute cu toata sinceritatea pentru a putea fi savurate cu incredere.

19.    Ce dificultati intampina un mic producator pe piata din Romania ?
Nu stiu cum e in cazil altor producatori dar in cazul nostru patrunderea pe piata e foarte grea. Aici nu ma refer la clientul final ci mai degraba la cei care intermediaza vinzarea intre producator si clientul final.Dar inca avem rezerve serioase de rabdare si incredere totala in produse.

20.    Care este feedback-ul din partea cumparatorilor, sunt multumiti de produse si de pret?
Intentia noastra nu a fost niciodata de a face produse foarte accesibile pentru ca acelea implica foarte multe compromisuri cu care noi nu suntem deloc de acord.Asa ca in ceea ce priveste pretul ce pot eu sa va garantez este ca este sub nivelul calitatii. In ceea ce priveste recenziile clientilor, ei bine ele sunt cele care ne dau increderea totala in produse cea de care vorbeam mai sus.

21.    Recomandati-ne si alti mici producatori locali din regiunea dvoastra.
 Toate magazinele care ne vand noua produsele sunt si producatori. Daca nu am fi avut incredere in produsele lor nu i-am fi contactat pentru colaborare.

22.    Cum colaborati, convietuiti cu ceilalti mici producatori romani? Credeti ca ar fi benefica infiintarea unei asociatii la nivel national care sa va sustina?
Am participat la foarte putine targur in cadrul carora sa fi cunoscut producatori mici dar, impreuna cu cei ce am avut placerea sa ne cunoastem ne gandim serios la un proiect comun care sa il facem sau daca este deja unul caruia sa ne alaturam.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu